5438
Sök

Placering av baslåda i e39a?

Tyskstuk
466 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Hejsan!

Har en 97as e39 utan skidlucka och funderar vars bästa stället för att placera basen är i dessa?

En tanke är att jag sågar upp ett hål i plåten där skidluckan borde vara och använder det som en sorts basport med en baslåda jäms med ryggstöden ifrån bagaget.

En annan idé jag har är att man sågar upp ett hål på samma ställe och skruvar fast basen i denna plåt och tätar för att på så sätt använda bagaget som baslåda.

Helst vill jag undvika att göra basportar i hatthyllan för jag tycker det ser för taskigt ut!

Vad tror ni? någon som har en annan idé? exempel på bygge i e39a?

Att tillägga är ju att jag inte vill ha någon monster bas, bara lite mer och djupare bas än vad mina 2st 5,25 kitsystem klara av att leverera.

Tack på förhand! MVH Rickard

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
12 oktober 2008
På min gamla bil moterade jag en bas i just skidfacket och den riktades framåt och var öppen bakåt. Den monterades på en egen kraftig skiva som drogs fast i ryggstödet. Det spelad bra och som du säger, det var ingen dundergrej utan gav bara en bra skjuts åt basen. Jag hade en 10-tummare där.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Tyskstuk
466 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Jaha! har du nå bilder på det?smile precis så jag hade tänkt! men jag tror det är jävligt viktigt att man får en bra tätning.

Sök