3663
Sök

Försäkring på en Bmw m3 ?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Vad kan en försäkring ligga på en person som 19, bilen e i ett flerbilsgaraget, ( eget lås garaget där ) har haft körkort i 1 år , bor i Malmö

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Muttley
13 oktober 2008
har du ingen telefon? ring och fråga, nästan omöjligt att folk på garaget kan ge dig ett rakt svar på detta då försäkringen kan skilja i massor smile

ElectroRaggare
886 Inlägg
13 oktober 2008
Helt rätt, ring och fråga.

Jag fick ner försäkringen på pickis från 993kr/mån till 433 bara genom att ringa 2 samtal..

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

1 948 Inlägg
13 oktober 2008
vad för m3? big_smile skulle gissa på 20-30 tusen på en e36 50-60 på en e46

482 Inlägg
13 oktober 2008
mycket mer än en 9-3 a i alf, låter sjukt dyrt

just real power
no turbo shit

1 854 Inlägg
13 oktober 2008
30 000 gissar jag på

274 Inlägg
13 oktober 2008
Tråden har redan ändrats till ''gissa försäkringspremien på en m3,a smile '' Är också lite nyfiken säg till om du får reda på exakta siffror från försäkringsbolaget.

203 Inlägg
13 oktober 2008
För mig som är 27 bor i sthlm och inget garage mellan 25-50tkr på en m3e36 men som alla andra säger i tråden så ring och kolla själv
Senast redigerat av unsuspected (13 oktober 2008)

plattsättare!
804 Inlägg
13 oktober 2008
jag skulle få ge 22.000 för min s60 bor en bit utanför jönköping så jag tror för din del i malmö med en m3 blir mycket dyrare än så
Senast redigerat av Blomsterberg (13 oktober 2008)

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
13 oktober 2008
Hör med Länsförsäkringar, dom har en ungdomsförsäkring för dom som är under 24 år.
Kollade runt med lite olika bolag när jag skulle försäkra min tt. Länsförsäkringar va hälften så dyra som dom flesta andra bolag.

plattsättare!
804 Inlägg
13 oktober 2008
laazy skrev:
Hör med Länsförsäkringar, dom har en ungdomsförsäkring för dom som är under 24 år.
Kollade runt med lite olika bolag när jag skulle försäkra min tt. Länsförsäkringar va hälften så dyra som dom flesta andra bolag.

jag hörde med länsförsäkringar och då fick ja det priset

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

3 354 Inlägg
13 oktober 2008
kompisen skulle få betala 44.000 Hel på sin -96 m3 fast den e visserligen H&H tuned

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

2 924 Inlägg
13 oktober 2008
Seth skrev:
kompisen skulle få betala 44.000 Hel på sin -96 m3 fast den e visserligen H&H tuned

Jag vet inte vad "H&H tuned" innebär men antar att det betyder att den är trimmad och trim höjer inte(!) någon försäkringskostnad... Men däremot gäller inte bilens försäkring, oavsett vad man betalar för den, om den är trimmad utan regbes... roll

Ett bekvämt sätta att kolla flera försäkringskostnader på flera försäkringsbolag samtidigt är att gå in här och knappa in dina uppgifter;
http://www.compricer.se/forsakring/bil/
Då får du nämligen upp flera olika försäkringsbolag och dess premier på din bil, bäst är dock att göra det kontorstid har jag märkt för då får man svar från flest försäkringsbolag.
MEN man missar rabatter på premien som om man har fler saker hos samma bolag, medlemskapsrabatter mm och då är RINGA enda pålitliga alternativet.

~ Life is short, have FUN! ~

3 354 Inlägg
13 oktober 2008
peegee skrev:
Seth skrev:

Jag vet inte vad "H&H tuned" innebär men antar att det betyder att den är trimmad och trim höjer inte(!) någon försäkringskostnad... Men däremot gäller inte bilens försäkring, oavsett vad man betalar för den, om den är trimmad utan regbes... roll

Ett bekvämt sätta att kolla flera försäkringskostnader på flera försäkringsbolag samtidigt är att gå in här och knappa in dina uppgifter;
Då får du nämligen upp flera olika försäkringsbolag och dess premier på din bil, bäst är dock att göra det kontorstid har jag märkt för då får man svar från flest försäkringsbolag.
MEN man missar rabatter på premien som om man har fler saker hos samma bolag, medlemskapsrabatter mm och då är RINGA enda pålitliga alternativet.

det är lite annorlunda inredning ljudsystemet är förbättrad i den och den e trimmad och reggad för det så det kanske höjer

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 150 Inlägg
13 oktober 2008
Seth skrev:
peegee skrev:
Seth skrev:

det är lite annorlunda inredning ljudsystemet är förbättrad i den och den e trimmad och reggad för det så det kanske höjer

de brukar heta så....

VW-nörd?
4 332 Inlägg

Sök