5256
Sök

Problem med basljud.

3 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, har en volvo 940. spelar basen ut genom "skidluckan" och har en basport upp genom hatthyllan,
de spelar hyffsat bra men känns ändå som att de ska gå att få ut mer ur grejjerna.

När jag sitter i förarsätet där jag vill ha de bästa ljudet såklart, om jag lutar mig bakåt mot nackstödet så blir de mkt mindre bas än om jag stickar fram huvet ovanför ratten...

varför blir de så och kan jag ändra något på lådan lr basport så att jag kan få samma bas där man sitter normalt?

Det är en 12" bas och lådan är på ca 44 liter, och basporten är ca 20-25cm lång och 4" i diameter.

16 197 Inlägg
14 oktober 2008
#2
testa å flytta lådan istället.. de e dock inte så ovanligt att de blir så.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök