3762
Sök

Nästan påkörd i korsningen för andra gången

1 785 Inlägg
16 oktober 2008
Trådstartare
Jag kommer i tätbebyggt område på 50 det är huvudled och jag ska svänga höger, enklare kan det inte bli. Trots det envisas trafikanter från vänster med väjningsplikt att nästan köra mig i dörren, de är över halva vägen innan jag påbörjat svängen. Det är övergångsställe på vägen jag svänger in på om jag stannar för de gående blir det stopp även på huvudleden för att vissa trafikanter är så jävla dumma i huvudet att de inte förstår att de får vänta tills jag har kommit in på vägen innan det är klart att köra.

Denna gången var det en trög gubbe på EU moppe. Satt och gjorde tecken att jag var dum i huvudet. Själv har han inte mer i huvudet än att han kan köra moppe och nästan köra mig i dörren när jag kommer och ska svänga av huvudleden åt höger. Inte nog med det för han skulle köra så nära som möjligt bak mig. Hade jag haft min gamla 240 hade jag bromsat så han hade kört på mig så kanske han hade lärt sig hålla avstånd i fortsättningen.

Så jävla trött på er rövkörare, kör om istället och försvinn
Senast redigerat av dbjanoz (16 oktober 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 oktober 2008
road rage tråd #2

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2008
dbjanoz skrev:
...
Trots det envisas trafikanter från vänster med väjningsplikt att nästan köra mig i dörren, de är över halva vägen innan jag påbörjat svängen.
...

Så om jag förstått det rätt så är det alltså du som gör fel?
Högerregeln "gäller ju inte" om de är halvvägs över vägen INNAN du börjat svänga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

9 108 Inlägg
16 oktober 2008
Då vet vi. Testa att blogga, man kan bli miljonär smile

Sök