Testbil sökes! BMW M3

Schmiedmann
16 oktober 2008 · 473 Inlägg

Hej!

Schmiedmann Sverige kommer tillsammans med ScramAB att utveckla ett kompressorkit till Bmw M3 E36 i vinter.
Då det inte finns speciellt många som tillverkar kit till E36 M3 så tänkte vi ta saken i egna händer och göra detta.

Detta kommer att bli ett bolt-on kit vilket betyder att några större ingrepp inte kommer att göras.

Kraven är:

1. Bilen måste vara påställd och försäkrad.
2. Bilen måste vara i gott skick.
3. Vi måste ha bilen hos oss i minst 2 månader.

Om du är sugen på att få lite extra krut i din M3'a så skicka ett mail till: info@schmiedmann.se

Mvh
Viktor Örtegren

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
Casy vinnarskalle!
16 oktober 2008 · 907 Inlägg

Hur blir det med garantier om ni råkar förstöra nåt på "testbilen"? Och betalar ni även slitage på bilen i övrigt? Vore kul om nu kunde klargöra lite mera..

BMW M3 "Crisis" (2002)
Smajly
16 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Vad skulle det kosta ägaren av bilen då? I rena kronor räknat?
E de bara o lämna bilen o vips efter 2månader har man kompressorkit "free of charge" på bilen..
Och eftersom detta är något ni tar fram själva utan särskilt mycket testtande o så, vad lämnar ni för garanti på kompressorkitet?

Senast redigerat av Smajly (16 oktober 2008)

Schmiedmann
17 oktober 2008 · 473 Inlägg

Vi har inte kommit så långt än i planeringen men som vi har tänkt är att ägaren ska få kittet för inköpspris och vi bjuder på installationen givetvis.

Vi kan inte skriva här i ett forum hur mycket det kostar att köpa in varorna men installationen skulle kosta ca 15.000:-.
Jag kan säga såhär: Även om du köper in varorna själv och gör installationen själv så blir det inte billigare eftersom vi har bättre priser än vad privatpersoner har.

Vi har som sagt inte kommit så långt i planeringen än men jag skulle tänka mig att vi kommer lämna 2 - 3 års garanti på kittet.

Vi måste givetvis lämna någon garanti även på testbilen annars skulle ingen vara intresserad men det får man komma överens med ägaren och skriva papper på så att det inte är några oklarheter vad som gäller OM något väl skulle hända.

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
viccoA
17 oktober 2008 · 3 110 Inlägg

Jag har 3.2-liters maskinen i min Z3Mc och är lite intresserad. Är ni det? Det är ju inte riktigt samma motorrum men ändå.

Schmiedmann
17 oktober 2008 · 473 Inlägg

viccoA skrev:
Jag har 3.2-liters maskinen i min Z3Mc och är lite intresserad. Är ni det? Det är ju inte riktigt samma motorrum men ändå.

Grejen är den att vi gör detta kittet för att våra leverantörer av kompressorkit inte gör det men till Z3 så tillverkar G-Power så vi har inget behov av att tillverka ett sådant kit.
Kanske i framtiden men först och främst ska vi göra till M3'an.

Mvh
/ Viktor

www.SCHMIEDMANN.se - Styling, tuning, reservdelar och tillbehöver till BMW
Projekttråd BMW M4
BMW M4 "Schmiedmann S4-R" (2014)
m3lunde
17 oktober 2008 · 140 Inlägg

Detta låter väldigt intressant!!!!

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.
BMW 320 "M-Sport" (2003)
BMW M3 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang