3669
Sök

Hur ta bort dörrsidan?

407 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Hej

Jag har en P10 91 års modell (Nissan Primera då...) och jag undrar hur man monterar bort dörrsidan på den? Dörren på förarsidan var lugnt att ta bort för då tog man bara bort skruvarna runt dörren och sedan lirkade man bort elhissknappen och tog bort skruven under den. Men på höger sida fram så har jag gjort samma procedur men dörren vill ändå inte lossa så var kan det mer sitta en skruv? På höger sida så är det ingen ehlhiss utan det sitter bara ett hölje och där sitter en skruv under det, liksom som på den andra sidan. Den har jag också skruvat loss men sedan verkar det som att det sitter någon skruv nere vid handtaget också så att säga. Alltså dörren verkar sitta fast med ytterligare en skruv men det finns ju inget man kan lossa på, eller? Handtaget har lossnat där uppe efter jag tagit bort skruven där men där nere verkar det också sitta en skruv men som sagt så kan man inte komma in på något ställe där. Eller sitter där en skruv någon annanstans?

Tackar för svar och hoppas ni förstår min lite luddiga förklaring. Ska byta högtalare så därför jag behöver lyfta bort dörrsidan.
Senast redigerat av Vallås Locos (7 maj 2006)

191 Inlägg
7 maj 2006
Skruven nere på handtaget som du tog bort var rätt av dig, men du har nog glömt en sak !
Handtaget på min 200a sitter oxå med en skruv, men jag måste vrida själva handtaget för att
det är spår i dörren som en liten "låsning".
Så om du provar att vrida handtaget så kommer du nog känna ifall det är likadant på din primera.

407 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Tackar, ska ut och prova om det fungerar nu. Bäst för dig att det gör det:)

407 Inlägg
7 maj 2006
Trådstartare
Har löst det nu, skruvade ut låset och dörröppningshandtaget och sedan gick det att ta bort dörren...

Sök