3400
Sök

beteckning för koder på klimatanläggningen på audi?

underordnad allfixare
696 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
undrar om nån har eller vet vart den finns vad alla dessa nr eller koder betyder som man kan få fram i displayen på klimatanläggen.. vet själv bara att nr 17 är km/h vore roligt om man visste vad alla var till smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
5 maj 2006
prata med audi verkstad? undrar också för nyfikenhetens skull! vad menar du med 17 är km/h?

man lever bara en gång så lev väl!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 maj 2006
Bullo skrev:
prata med audi verkstad? undrar också för nyfikenhetens skull! vad menar du med 17 är km/h?

behöver han inte, jag finns ju här  smile
om man håller ner knappen för kupecirkulation och trycker på pil upp så får man fram OBD (gäller för klimatanläggning fram till och med årsmod -99A funkar även på 80 B4)

lista över samtliga poster i OBD finns här:

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1306.php

enjoy  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

underordnad allfixare
696 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Kanon tack så mycket! har alltid undrat över det där! nu blev man ju genast sugen på att ut o kolla när man fattar vad allt betyder! smile
Senast redigerat av LasseMan (5 maj 2006)

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
5 maj 2006
blev tvungen att kolla själv nu när du tagit upp det och det funkar faktiskt även på kliman i årsmod -00 (ett fönster i den, nyare modell...)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
8 maj 2006
TS_quattro skrev:
Bullo skrev:

behöver han inte, jag finns ju här  smile
om man håller ner knappen för kupecirkulation och trycker på pil upp så får man fram OBD (gäller för klimatanläggning fram till och med årsmod -99A funkar även på 80 B4)

lista över samtliga poster i OBD finns här:

http://www.nordicaudi.com/arkivet/artik … /a1306.php

enjoy  smile

grymt bra! skrev ut och lekte någon timme big_smile vet du varför hastighetsmätaren på klimatanläggningen inte stämmer med visaren? jag antar att visaren är en glädjemätare och klimatanläggningen visar rätt, har jag fel?

man lever bara en gång så lev väl!

Sök