4517
Sök

Problem med ljudet i bilen..? hjälp?!?!?

142 Inlägg
6 maj 2006
Trådstartare
Har ett framsystem med 2 st 6*9 och 2st 4,5" och 2 st skrikare kopplat till ett slutsteg då--
Helt plötsligt när jag körde idag så slutade nästan ljudet det e skit lågt och knastrar från dom..
Har testat ta en annan lågnivå fall de va brock eller nåt på den och sen testade jag och byta mellan fram och bak system i stereon fall de va ett slutsteg där som gått men det va de inte heller..
och när jag kollar kablarna kan jag inte hitta nåt glapp..
va kan de vara???? =/

mkt tacksam för svar--!

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

781 Inlägg
6 maj 2006
måpste ju va glapp antingen i steget eller i högtalarkablanara eller i lågnivon någon stans.. prova koppla in en mp3/cd-spelare och se om de låter fortfarande. gör det de så är det inte fel på cd/lågnivon.. då är det steget eller högtalarkablarna

28 Inlägg
6 maj 2006
det kan också vara att det ligger och kortsluter någonstans.
kolla det

det är inte farten man dör av - utan sättet man stannar på

1 631 Inlägg
8 maj 2006
grillexperten skrev:
Har ett framsystem med 2 st 6*9 och 2st 4,5" och 2 st skrikare kopplat till ett slutsteg då--
Helt plötsligt när jag körde idag så slutade nästan ljudet det e skit lågt och knastrar från dom..
Har testat ta en annan lågnivå fall de va brock eller nåt på den och sen testade jag och byta mellan fram och bak system i stereon fall de va ett slutsteg där som gått men det va de inte heller..
och när jag kollar kablarna kan jag inte hitta nåt glapp..
va kan de vara???? =/

Koppla loss alla högtalarkablar från steget. Anslut dem sedan en i taget och lyssna. Troligtvis så är det en av högtalarkablarna som ligger mot karossen/jord nånstans.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök