4249
Sök

Ingen underredsmassa på min 900 97a

3 Inlägg
21 oktober 2008
Trådstartare
Har precis reggat mig här för jag tycker det verkar seriöst och trevligt.

Nu till saken, satte drag på min 900 97a och det va ju så man häpna så lätt det va o så har man väntat i tre år!
Låg under bilen och skulle skrapa bort únderredsmassa o så men det kändes konstigt. Det fanns lixom inget sånt svart lager body eller underredsmassa som man såg förr på alla bilar. Den lyste tom röd på många ställen undertill (min saab är röd).
Kan det va så att min 97a är galvad eller är tectyl eller underredsmassa tillval som man själv bekostar efter inköp?

Hur va det på 70 o 80 talet? Va massa på undersidan nåt som tectylstationerna gjorde och som aldrig ingick vid nybilssköp?

Blev iallafall väldigt förvånad men jag skrapa bort det lilla där fanns på reservhjulsbaljan eftersom det stod att man skall göra det, i instruktionen.
Imorgon bär det iväg till bilprovningen för reggbes. av draget.
Så nu har jag inte målat in nån färg e rost skydd alls eftersom de vill se att allt är korrekt.

Vad anser ni är bästa metoden nu när metallen är helt ren och i plåten där draget sitter? Skall jag släppa på bultarna och måla in rostskyddsfärg coh återspänna bultarna och sen kanske lite massa på det, tacksam för tips.

MVH Rickard
Senast redigerat av SaabBusen (22 oktober 2008)

Sök