6485
Sök

handbromsen, någon som vet hur man spänner denna ?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Någon som vet hur man spänner handbromsen, då jag kan dra upp handbromsen så rullar bilen ändå.. Fast när bilen står still o ja tar upp den så står den still.. Men nu ska ja besikta bilen den 19 , och undrar hur man spänner den i en saab 93

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
prova att spänna vajer

"bara en mor kan älska en sån son"

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
HAHAHA, Handbromsen är INTE till för att låsa medans du rullar.
Din handbroms funkar säkert bra beroende på hur mycket du testat leka rallykalle.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Filkörning?
852 Inlägg
28 oktober 2008
FireTraXX skrev:
Din handbroms funkar säkert bra beroende på hur mycket du testat leka rallykalle.

Jag fick det visserligen till att han inte kan få den att stå still med hjälp av handbromsen i en backe eller liknande.

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
Portal skrev:
FireTraXX skrev:

Jag fick det visserligen till att han inte kan få den att stå still med hjälp av handbromsen i en backe eller liknande.

Inte jag.
emijl skrev:
...
då jag kan dra upp handbromsen så rullar bilen ändå.. Fast när bilen står still o ja tar upp den så står den still..
...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Då detta är i hastighet : 15 kmh typ.. när bilen bara rullar ;D, i friläge! wink

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
emijl skrev:
Då detta är i hastighet : 15 kmh typ.. när bilen bara rullar ;D, i friläge! wink

Tänk på att du vill att en sak som är gjord för att stoppa bilen i X (10% eller vad fan det är?) graders lutning ska stoppa 1.5 ton i 15 km/h.
Trots den låga hastigheten så är det en hel del energi...

Russel Crowe, Gladiator.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
jo du har en poäng där ;P

Sök