2002
Sök

Hjälp2 angående ev bmw köp!

70 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/18513234.htm?ca=6_s

tack för alla svar han heter mohamed kobrouly  och vi snacka länge i telefon sent igår och han hade precis skrivigt över bilen på sin pappa så därför nytt ägarbyte enligt honom. Och enligt han va detta pris väldigt bra med dessa mil och årsmodell med denna utrustning. När brukar kamkedjorna ge upp på bmw och är det nån stor service på gång?

och finns det nån som bor nära han och har lust kika på den åt mig då jag bor typ 100 mil bort big_smile

MVH Dan

Pain is temporary glory last forever

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
29 oktober 2008
cyan69 skrev:
http://www.blocket.se/vi/18513234.htm?ca=6_s

tack för alla svar han heter mohamed kobrouly  och vi snacka länge i telefon sent igår och han hade precis skrivigt över bilen på sin pappa så därför nytt ägarbyte enligt honom. Och enligt han va detta pris väldigt bra med dessa mil och årsmodell med denna utrustning. När brukar kamkedjorna ge upp på bmw och är det nån stor service på gång?

och finns det nån som bor nära han och har lust kika på den åt mig då jag bor typ 100 mil bort big_smile

MVH Dan

Det är väl ett rimligt utgångspris. Kolla annonserna på www.autopower.se där är endast BMW, där börjar 320 E46 på 69'. Klicka på "Powerbörsen" uppe till vänster.
Kamkedjor ska gå bilens livslängd(40'++ mil) om motorn är skött.
Se även begagnatguiden:
http://www.autopower.se/Guider/begagnatguiden/E46/

70 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
någon som bor närma kristianstad?

4 586 Inlägg
29 oktober 2008
Att han skulle ta c:a 30.000:- mer bara för fälgarna är värda det borde kunna diskuteras

Själv så tycket jag att man inte kan ta ut något extra för fälgarna på bilen
Senast redigerat av jorre83 (29 oktober 2008)

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
Jag har köpt bil av en snubbe med utländskt namn, bodde i radhus, familj, barn, verkade hur seriös som helst.

Men det tog 4 veckor för honom att skriva ägarbytet, och sen försökte han kräva mig på pengar för att han fått stå som försäkringstagare...

Bor inte så långt från Kristianstad, men jag kan nada om BMW, så jag blir nog inte till mycket hjälp. smile
MVH

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

70 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
nej han berättar vad dom kostar nya kommer med mer info när jag pratat med han prova ringa nyss men tror han sover bilen står på hans pappa har ringt vägverket kollat upp 3 senaste ägare och så.

Men turbola han sa vi kunde åka in till bmw verkstad osv så vore bra om nån kanske kunde se bilen se att allt ser bra ut med papper osv iaf och kanske åka in till en bmw verkstad fråga dom angående nycklar och bara se allt är i sin ordning iaf big_smile men förstår det är nått man inte vill göra när du ej tjänar nått på det big_smile eller jag kan ju komma bju dig på mat när jag kommer ner haha big_smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
29 oktober 2008
cyan69 skrev:
nej han berättar vad dom kostar nya kommer med mer info när jag pratat med han prova ringa nyss men tror han sover bilen står på hans pappa har ringt vägverket kollat upp 3 senaste ägare och så.

Men turbola han sa vi kunde åka in till bmw verkstad osv så vore bra om nån kanske kunde se bilen se att allt ser bra ut med papper osv iaf och kanske åka in till en bmw verkstad fråga dom angående nycklar och bara se allt är i sin ordning iaf big_smile men förstår det är nått man inte vill göra när du ej tjänar nått på det big_smile eller jag kan ju komma bju dig på mat när jag kommer ner haha big_smile

Haha, sa han att ni kunde kolla nycklarna på en BMW-verkstad?
Det verkar ju lugnande... wink
Jag skulle förslå ett Motormännen-test, det kostar 1500 spänn och då går dom igenom bilen åt dig. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 oktober 2008
Den verkar ok men jag skulle inte betala 30.000:- för dessa fälgar, sen det berör på vad du vill har,: en trevligt liten bil för att åka till jobbet och komma hem utan stora kostnader med bensin, skatt och försäkring eller någonting som har lite mer respons under huvud som du vill leka med som 330 eller 335?.
Som sa TCG, titta på  www.autopower.se  och jämförd olika modeler och deras pris och på den sida har du folk på forum med kompetens som också hjällpa till med dina sökningar.
Jag är själv med.
Lycka till.
Senast redigerat av alain (29 oktober 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
29 oktober 2008
ser inte att det står nått om servicebok i annonsen. lite oro där.inget riktigt namn. sen mycke dyra saker runt omkring som det finns garanti på men oftast när man kommer på plats då har kvitton och liknande försvunnit... sen att fälgarna skulle kosta 30k låter för mig otroligt.. kanske runt 10-14k för dom där med däck....

finns enormt mycke bilar så det är bara att kolla runt och förhandla...

lycka till

2slow

70 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
det är ju skönt denna är stylad och har allt klart om man säger så visst kan man fixa med lampor och annat själv så är det ju...

sen när man kollar andra bmw denna modell osv så verkar den ha ett bra pris och speciellt med dessa fälgar och ljudet som är i men som sagt man vill ju va försiktig för det är långt bort så åker jag ner vill man ju att affär ska bli av...

och det han menar är att fälgarna kostade 30 tusen nya tror det är brighton fälgar?

2 668 Inlägg
29 oktober 2008
stylad? m3 speglar och några neonljus under och i bagaget tycker jag inte vägar upp att bilen inte har nån servicebok samt svindyra fälgar som ser ut som vilka som helst som man kan köpa för 1500 kronor styck nya...

vill du ha bilen så köp den. ibland så har man bestämt sig innan man frågar om råd och börjar försvara den själv och då glömmer man bort att vara kritisk när man är på plats

2slow

70 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Azid du har rätt eftersom jag sålt min S6:a och är behov av snabb bil så vill man att det ej ska finnas dåliga saker ska fråga han om service boken men han va bilmekaniker och gjort servicar själv när han haft den.

och iofs att köpa m3 speglar hjälar och neonljus är väll kanske inte så dyrt  vet du nån bra sida man kan kolla fälgar och priser på tänkte se va dom där fälgarna kostar nya nu och om det finns några kopior som du säger som är billiga MVH Dan

2 668 Inlägg
29 oktober 2008
aldrig kul att vara utan bil om man behöver en... men man ska aldrig inpulsköpa eller köpa bilen innan man har kollat ordentligt om det är en dyrare bil alltså....

hittade en länk på blocket med fälgs som i mina ögon var snyggare till och med
http://www.blocket.se/vi/18829059.htm?ca=4_s

2slow

3 059 Inlägg
29 oktober 2008
Citat: "men han va bilmekaniker och gjort servicar själv när han haft den"

Det säger dom allihopa.. Ingen garanti för att det blivit rätt gjort eller annat.

2 668 Inlägg
29 oktober 2008
Smajly skrev:

Det säger dom allihopa.. Ingen garanti för att det blivit rätt gjort eller annat.

word

2slow

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
29 oktober 2008
Smajly skrev:

Det är ingen garanti för att en verkstad gjort det heller... tyvärr.

Jag gör så mycket som möjligt på min egen bil då jag tappat förtroendet för de flesta verkstäder, speciellt då det gäller service.

Volvo verkstaden i Uddevalla(Brandt) är den värsta men även andra märkesverkstäder har misskött sig grovt.
Exempelvis:
1. Inte bytt bensinpump trots att den läckte.(Den under förarstolen = brandfarligt!)
2. Inte bytt fläktrem trots att då jag kollade den 50mil senare så saknades hälften av "tänderna".
Svar från dem vid båda dessa tillfällen: "Det ingår inte förrän nästa service"

3. De har på protokoll bockat av att serviceboken är stämplad trots att den låg hemma(hade glömt lägga den i bilen).
Svar: "Ja men då stämplar vi den efteråt" (hur många fler saker har de bockat av utan utföra dem? Oljebytet?)

4... Äh... har massa mer men ni förstår kanske varför jag gärna gör jobbet själv...
Senast redigerat av TCG (29 oktober 2008)

Sök