4902
Sök

Lådvolym??

Kocken
487 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Nån som vet hur mycket volym man behöver för GAS 12" Sub på 250W Max. Då syftar jag på hur mycket volym man behöver för vardera element. Orginallådan verkar vara lite liten då den bara ligger på 21,5L per element.

Undrar också om nån vet hur man kan plannera ut lådvolym när man gör det i glasfiber...

21 761 Inlägg
11 maj 2006
Om det är sluten låda som gäller så verkar 21 liter stämma ganska bra enligt mitt program iaf. Beroende på hur mycket dämpmaterial det är i lådan så blir Qtc ungefär runt 0,7 eller lite över.
Men hur den lådan stämmer med din bilkupe vet jag inte.

Du kan ju göra en låda som är lite större, 25-30 liter. Då spelar den aningen djupare men samtidigt kommer konen att röra sig mer, dvs elementet får lättare att bottna när du krämar på.
Senast redigerat av Drönirettab (11 maj 2006)

Kocken
487 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Om det är sluten låda som gäller så verkar 21 liter stämma ganska bra enligt mitt program iaf. Beroende på hur mycket dämpmaterial det är i lådan så blir Qtc ungefär runt 0,7 eller lite över.
Men hur den lådan stämmer med din bilkupe vet jag inte.

Du kan ju göra en låda som är lite större, 25-30 liter. Då spelar den aningen djupare men samtidigt kommer konen att röra sig mer, dvs elementet får lättare att bottna när du krämar på.

Perfekt!! Mätte på ett ungefär vad det kan bli och de slutade på 27L. Verkar bli rätt lagom de då

Sök