1986
Sök

Trim fråga volvo

70 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
tjena ska köpa köpa en volvo 855 t5  -94 som gått 25000mil en automat 225hk

iaf så ska jag byta generator kamrem vattenpump spännrullar osv så allt det är fixat när jag hämtar bilen på lördag.

men nästa vecka ska jag lämna in den på trimning BSR steg2 tror jag då får jag sport flow avgassystem sen ett sportluftfilter extra utöver det iaf så med trimningen får jag ju från 225hk till 290 och sen från 300nm till 430 sen -20 nm för det är automat men min fråga är.. Hur mycket värt är det med sport flow avgassystemet för det blir några tusen extra om jag ska ha det med är det värt det eller ska man lugna sig köpa nått annat system?

Pain is temporary glory last forever

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 oktober 2008
Vad hände med BMWn du skulle köpa? tongue

Steg 2 innebär chip, öppet luftfilter och 3" efter kat, om jag inte har helt fel.
Fördelen med Sportflowavgassystemet är det goa ljudet. smile
5an låter rätt gott med endast en dämpare. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Avstängd
93 Inlägg
31 oktober 2008
varför inte chippa bara och köra ett tag, vintern här över, fundera på avgas på våren , men har man gott om pengar ska man slå till på allt direkt i samma fluga smile 

finns billigare sätt med avgasystem
dock vågar jag inte säga om Simons eller andra lågpris grejjer verkligen ger mer effekt

viktigast av allt i det här fallet är nu ändå att du byter oljan i lådan innan du börjar köra hårt med chippet i
de väll en sil i lådan oxå, i me ny sil/filter och olja i automatlådan för säkerhets skull oxå, då är man lite på säkra sidan . Automat ska det va , det är skönt trycka kickdown bara så bär det iväg , fräsch olja bara innan man trimmar !

70 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
nej det blev inget med bmwn magkänslan va ej rätt och tänkte jag köper en volvo byter kamrem osv osv då har jag kombi och drag sen trimmar lite sen kan jag åka och pluttra göra folk sura sen när dom ska köra om ska gubben visa va volvon går för big_smile

gå in på bsr.se sen kolla produkter och tryck i volvo sen 850 sen t5 så ser du enda skillnad mellan steg 1 och 2 är sportflow systemet 

dom ska ha 850kr för att skruva på det från kat och bak undra om dom måste svetsa eller inte tänkte annars om man skulle göra det själv big_smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 oktober 2008
Som jag vet är det bolton med avgassystemet.
Rostfritt har jag för mig dessutom.

Du ska låta dom chippa bilen då åt dig?
Jo, jag vet, jag har liknande steg i bilen nämligen. smile

Agentchaos har rätt i att du bör kolla oljan. Den ska vara röd.
Är den inte det bör du åtgärda det snarast. smile
Oftast monterar man en oljekyl på lådan också, när man trimmar om det inte redan sitter.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

70 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
kör in bilen till en återförsäljare här i min stad dom skickar ner boxen åt dom dom chippar den skickar tebax sen stoppar dom i den sen avgör jag om dom ska sätta på avgasysttemet åt mig eller om jag ska göra det själv lika med sportluftfiltret haha big_smile

oljan ska va röd??

70 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
olja filter är bytt i motorn det är nybytt turbo i den 

är denna bil
http://www.blocket.se/vi/17036132.htm?ca=6_s

men olja/filter i lådan vet jag inte om det är bytt nån gång är det svårt göra själv och vad kostar det göra på verkstad tro?

Sök