4002
Sök

Korkad fartkontroll?!

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 maj 2006
Trådstartare
Hej.

Det är lite kontroller överallt här nu och igår så passerade jag en hastighetskontroll. det var 2 polisbilar som var inkörda i en smal väg 15 meter in och sedan stod de själva säkert 50 meter ifrån bilarna och gjorde kontrollerna.

Hur smart är det?

Hade jag hållt lite högre hastighet och blivit inkallad så hade de inte haft en chans att följa efter när deras bilar stod så dumt till, antingen får de backa rakt över vägen och försöka hänga på eller backa ut på vägrenen och vända på vägen.

Hur funkar sånt? Hade de åkt efter mig så hade de ju inte haft någon lasermätare kvar som kan bevisa att jag ökat yttligare för att komma undan och de har väl ingen nytta med reggnummer om de inte kan stoppa föraren ifall de står passiva kvar?

Så mycket småvägar här så hade de inte haft en chans att hänga på om de först ska konstatera att de ska efter mig. sen springa med utrustningen till en bil, sen komma ut på vägen och efter en skenande Aero. Nää smile

Ingen annan bil i närheten heller efter kanterna så hur korkat var inte det?

Men hur är det med bötfällning av endast reggnummer. Är inte det samma som med fartkameror att man måste identifiera föraren?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

719 Inlägg
11 maj 2006
Är ganska säker på att man måste kunna identifiera föraren som kört bilen, men tror nog dom skulle komma på hem besök sen och om dom känner igen dig vinner dom säkert i rätten för att dom e poliser.

live free, die young.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
11 maj 2006
det är ofta så det finns en bil/mc som är ute på vägen också inärheten av fartkontrollen

679 Inlägg
12 maj 2006
Har de inte fått igenom att ägaren till bilen bär ansvaret för hur bilen framförs?
I så fall så räcker det ju med regnummer.

1 489 Inlägg
12 maj 2006
Säker på att du såg alla poliser då ? Det brukar finnas fler än man tror. Oftast i närheten av bilarna. Men testa nästa gång och inte stanna vettja så får du reda på hur korkade dom är, tror inte dom är så korkade som man tror wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

533 Inlägg
12 maj 2006
Fortfarande är det så att det är den som framför fordonet som har ansvaret.
Tänk hemska tanke, om bilen först blir stulen sen åker du dessutom på fortkörningsböter...!!

Poliserna i detta case var troligtvis bara ute och testade eller hade utbildning.

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Sök