5191
Sök

Byta ut k-jet mot elektronisk insprutning.

551 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Som rubriken lyder, har en b21et med k-jet och får inte det o fungera riktigt. Vill byta till ett elektroniskt system från t.ex 740 turbo. har redan insug med ljusblåa spridare. Behöver en lista på vad jag behöver mer. Har för tillfället 398 topp men ska byta ut de antingen mot 530 eller 531. Kan ni kanske skriva ner vilken/vilka boxar jag behöver (serienummer)? vad jag behöver mer runtomkring, typ LMM osv. Och är det lönt med tanke på kostnaden, för det finns ju färdiga MS kit för 4 papp.  mvh

/EDIT : tänkte följande: om jag köper en skrotfärdig bil med b230f och flyttar över kabelstocken till min och sen tar jag boxarna från en turbomodell (b230ft) och använder mina spridare funkar det ?
Senast redigerat av marven (1 november 2008)

You can't B serious, oh K

551 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
inga volvogurun vakna såhär sent?

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
2 november 2008
Varför byta ifrån något som är bra.
Vad är problemet? Kjeten är ju så enkel och bra!

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

551 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Topper skrev:

förra ägaren av bilen har fifflat runt med kablarna i bilen och det ser inte bra ut.. där e 1000 sladdar som inte går nånstans, saknas säkert femtioelva reläer, där e ingen box.. ingen av kablarna e märkta, hälften av kablarna e klippta, och resten är så dåligt skick att dom kortsluter överallt... bilen startar inte.........+ så vill jag ha ut mer än 200 hästar utan att behöva känna en oljeshejk..

Smålänning
7 887 Inlägg
2 november 2008
Varför INTE byta stenålderssprutet mot något bättre?

Svårastye biten är att du måste svetsa dig nya spridarhål i insuget, för dom elektroniska passar inte i dom hålen. Fast du harmju volvo, så du kan ju bara byta insuget iom att deras finns med både och.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

551 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Varför INTE byta stenålderssprutet mot något bättre?

Svårastye biten är att du måste svetsa dig nya spridarhål i insuget, för dom elektroniska passar inte i dom hålen. Fast du harmju volvo, så du kan ju bara byta insuget iom att deras finns med både och.

skrev redan att jag har insug med spridare och att jag kommer o byta toppen. Så fortfarande är det inte svaret jag vill ha.

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
2 november 2008
Till det gamla sprutet så länge.
Nr 1 det finns bara 1 kabel man behöver ev ha inkopplad och det är den till kallstarten. Sitter uppe på insuget!

Är den svårstartad är det troligtvis för högt tryck vilket gör att armen inte tyar lyfta när den är kall vilket gör att bilen går snålt!

Det sprutet tar inte mer bensin än något annat.

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

4 001 Inlägg
2 november 2008
marven skrev:
Topper skrev:

förra ägaren av bilen har fifflat runt med kablarna i bilen och det ser inte bra ut.. där e 1000 sladdar som inte går nånstans, saknas säkert femtioelva reläer, där e ingen box.. ingen av kablarna e märkta, hälften av kablarna e klippta, och resten är så dåligt skick att dom kortsluter överallt... bilen startar inte.........+ så vill jag ha ut mer än 200 hästar utan att behöva känna en oljeshejk..

ifall du ska ha ut mer än 200hk så duger inte det nya sprutet heller, inte utan att du mappar om det + att du behöver göra en hel del mer grejor med motorn.
Varför inte byta hela motorn till en B230F? mindre jobb & bättre motor än en gammal B21

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök