2 november 2008
Trådstartare
Tjena, jag var och tittade på en Subaru Impreza GT -97 (Helt orginal) för några veckor sedan. Den såg riktigt bra ut och gick hur bra som helst att köra. Jag märkte inga problem alls med varken växellåda eller motor. Problemet var dock att den senast var besiktad i februari, och varit avställd sen i augusti. Den hade legat uppe på blocket sen i augusti utan att blivit såld, och endå till ett så billigt pris som 64,000kr. Då börjar man fundera lite vad som kan vara fel på bilen egentligen. Sen när han sa jag var den sista som skulle kolla på den innan han skulle ta bort annonsen och lägga upp den för 9,000 mer nästa år.
Jag sa åt han att innan jag ens ville snacka om priset så skulle han få den besiktad. Han sa att han kunde ta den till motormännen, om det var det som krävdes för att jag ville ha den. Några dagar senare får jag ett mail från han att besiktningen hos motormännen kostar 2,300 och han var inte villig på att lägga ut det när han inte var säker på att jag verkligen ville ha den. Själv är jag ju inte så sugen på att lägga ut 2,300 för att kolla hans bil om det kan bli några problem så har jag ju slösat pengarna.
Därför behöver jag lite råd på hur jag ska göra nu, jag är ju verkligen sugen på bilen. Den enda Imprezan i mitt område till ett bra pris dessutom.
Tacksam för svar!
Senast redigerat av tonklyle (2 november 2008)