Ford scorpio cosworth v6 24v, turbokonvertera?

Larsson-
25 oktober 2008 · 83 Inlägg

Ford scorpio cosworth v6 24v, turbokonvertera?

Har börjat smida lite planer, det gäller scorpio v6an 24v . hänga i en turbosnurra i den. Någon som vet om detta har gjorts tidigare? Isåfall, finns det någon projekt tråd eller liknande från detta? Jag behöver all fakta jag kan få om denna motorn, någon länk? tror ni det skulle gå att komma igenom bilprovningen på något vis? eller behövs det fixa en reg besiktning?

Bara ös på med fakta och kommentarer, ska inte avslöja så mycket i förtid, men den kommer inte att ligga kvar i samma bil, usch för automatare.

Ge mig massor med fakta om denna motorn, och bilen överhuvudtaget,

MVH. Forden cool

Audi A3 1.8t quattro "Ådin" (2002)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
25 oktober 2008 · 5 042 Inlägg

Är inte så kunnig inom ford. Men är det verkligen en äkta Cossie som har V6a  ??

C H E V R O L E T <3
MeloveGolf Vw trimmare
25 oktober 2008 · 2 995 Inlägg

Larsson- skrev:
tror ni det skulle gå att komma igenom bilprovningen på något vis? eller behövs det fixa en reg besiktning?

ett mirakel alternativt stor bunt med pengar,kunskap och tid till att bygga ett amatörbyggt fordon...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Expoze
25 oktober 2008 · 2 024 Inlägg

Finns ett holländskt företag som säljer både stroker-kit och dubbelturbosatser till denna motor.
Minns jag inte fel så finns det en Capri uppe i norrland som går på strippen med turbomatad cossiesexa.
Cossiesexan har blocket från en vanlig 2,9 med andra toppar som har mer eller mindre samma uppbyggnad som den vanligare fyran som sitter i Sierra cosworth, så topparna är ju perfekta för turbomatning.
Besiktning med sån här motor? Väldigt svårt....finns en guru på SFRO , han har varit med och byggt den där norrlandscaprin och kan en hel del om dessa motorer och framförallt vad som skulle krävas för eventuell besiktning. PMa vid intresse så kan du få hans namn och kontaktuppgifter.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Larsson-
26 oktober 2008 · 83 Inlägg

Då är det med besiktningen som jag trodde.


okej, hur mycket komp?
Det kan hända att detta är mest en tanke, än att det kommer bli gjort, men alltid kul o veta.

Audi A3 1.8t quattro "Ådin" (2002)
Larsson-
2 november 2008 · 83 Inlägg

Men om man struntar i turbo, o bara lägger ner denna i en sierra 2.9 . skulle det gå o besiktiga då?

Audi A3 1.8t quattro "Ådin" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang