4953
Sök

Kända fel för Golf 3 - Vad att leta efter?

429 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Hejsan, imorgon ska jag åka och kolla på en Golf 3 1,8i CL som jag planerar att köpa. Det är en 93a, som har gått runt 17000 mil, allt verkar vara i sin ordning, ingen rost, bytt kamrem, olja/filter, rostskyddsbehandlad under osv.

Min fråga är, finns det några "kända" fel som denna bilmodell normaltsett brukar ha?, iståfall vilka.

Tack på förhand

// Pontus
Senast redigerat av biber (2 november 2008)

// Pontus

1 150 Inlägg
2 november 2008
rost bagage lucka ovansida tacket och kolla under,el hisar,centralås,fläktregliringen så den funkar på alla lägena,annars en ofarlig bil!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 november 2008
rost dörrar, trösklar, skärmkanter också...bromsrör enligt besiktningen
Senast redigerat av Mortalis (2 november 2008)

4 586 Inlägg
2 november 2008
ta gärna en titt på oljeläckage även ifall du har ta med en spegel så du kan titta nedanför grenröret
Senast redigerat av jorre83 (2 november 2008)

\m/(><)\m/
742 Inlägg
2 november 2008
Ljusomkopplarn är vanligt på tyskimporterade att dom brinner iom att dom inte har halvljusautomatik.. brorsan har bytt på 2 golfar och enligt han bakom disken hos vag återförsäljaren här i stan så var det ganska vanligt på dom.. märker man ju ganska fort om bilen inte har nå lysen.. bara park och helljus om man håller i spaken som funkar

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

2 665 Inlägg
2 november 2008
troligen inga elhissar på en cl, men c-lås borde finnas.

När du startar motorn kall så ifall varvet går upp till 15-1800varv så kan förgasarfoten var sprucken vilket är mkt vanligt o drar då tjuvluft. Gasen brukar hänga kvar lite runt 1800 varv när du släpper gasen pga detta. Kostar några hundra lappar på biltema o är enkel att byta på parkeringen. ca15min.

Lycka till!
Det är en mkt driftsäker bil, Men inte så upphettsande att köra med sina 90hk
Senast redigerat av Rickard-v (2 november 2008)

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

429 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Nae precis, men eftersom detta blir "förstabilen" så har jag inte så stora krav tills vidare smile Tack för alla svar iallfall, har skrivt en liten checklista på extra grejer.

// Pontus

Sök