2921
Sök

Kompressorkonvertering

Avstängd
63 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har kikat runt lite på kompressorkonvertering har fått höra från vissa att man inte kan sätta på en remskiva på generatorn och sedan montera rem till kompressorn då generatorn skall slira??

Men själva principen för en kompressor är väl att en rem driver från vevaxeln runt kompressorn så den pumpar in komprimerad luft in i insuget. För att jämna ut soppan kan man använda en soppatrycksregulator för att fuska lite sedan ta en grövre topplockspackning för att sänka kompressionen lite ??

Ha jag fattat rätt hur en kompressor funkar?

Full gas ger ras!

12 086 Inlägg
2 november 2008
Du verkar mest snurrig.

En kompressor drivs av vevaxeln, jag har aldrig hört talas om någon som satt på ett extrahjul på generatorn för att sedan driva kompressorn. Därimot kan kompressorns hjul ingå i samma serie som alla andra remhjulen, såkallad multirem.

Ang soppan har du även där en del att lära, en regulator jämnar inte ut något tryck. Men vid överladdning anänder man ofta en regulator som höjjer soppatrycket med laddtrycket. Men de kräver nästan jämt annan soppastyrning samt större spridare innan man har allt hemma.

Ang kompsänkningen är du på rätt spår, laddar man på mkt måste man sänka kompressionen, då kan man bland annat montera tjockare packning. En bieffekt är att kamtiderna blir annorlunda men det kan man korrigera med ett ställbart kamdrev.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 november 2008
Släng i en G60 motor så får du "kompressor" på lagligt vis, chippa + mindre remhjul så går den dessutom ritkigt bra...
Senast redigerat av MeloveGolf (2 november 2008)

Avstängd
63 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
SÅg en bild på en kompressorkit som man köpte och satte på Civic den monterades på Generatorn som i sin tur var monterad på vevaxeln så det var en rem mellan vevaxel-generator sedan en rem från generator-kompressor.

Vad för insprutningssytem är tillräckligt bra för att få en liten kompressor att funka?? Tänkte kunde vara lite fränt att ha lite småladd smile Inte alla som har vanlig golf med kompressor wink G60 är ju inte så vanliga iallafall inte här där jag bor smile

Full gas ger ras!

14 Inlägg
3 november 2008
saken är den att du tjänar nog på att stoppa i en g60 motor och regga bilen med den, inte roligt om du skulle ha med polaren ute på en skogsväg å dra av vägen, säg att den dumme fan inte hade bälte på sig, flyger ut genom vindrutan, bryter nacken, hans familj får inte ens ersättning för det eftersom din bil är en sk dödsfälla när den har högre prestanda än vad den har på pappret. vet detta av erfarenhet då det har hänt en sådan olycka här i stan.

Avstängd
63 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Är väl typ omöjligt att regga om en bil till högre effekt vad jag läst fram här att det kostar nästan 10 tusen innan det är klart !

Full gas ger ras!

Sök