4933
Sök

Pinsammaste någonsin: Fake dumpventil

Forummoderator
9 299 Inlägg
3 november 2008
Vad kostar en sån där? Jag ska nog sätta en på grabbens lådbil.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

341 Inlägg
3 november 2008
Såg på ett avsnitt på "Pimp my ride" där de monterade en massa högtalare under bilen som de sedan kopplade till en dosa där man kunde välja olika motorljud, allt från Ford GT40 till Supra osv, ganska tråkigt med en bil som låter som 800hk och går som den har 125......

Avstängd
99 Inlägg
3 november 2008
Jongen skrev:
Såg på ett avsnitt på "Pimp my ride" där de monterade en massa högtalare under bilen som de sedan kopplade till en dosa där man kunde välja olika motorljud, allt från Ford GT40 till Supra osv, ganska tråkigt med en bil som låter som 800hk och går som den har 125......

http://www.vroombox.com/vroombox/

2 924 Inlägg
3 november 2008
Aerodynamik skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Aerodynamik skrev:

Fkuc Supran.. Mussen lät mycket bättre. cool

La upp filmen för att visa vart ljudet i filmen TS la upp kommer ifrån, inget annat.
Men nej, jag håller inte med dig. tongue

Hur vet du att det är från den filmen??
Låter ju inte ens som en 6-cylindrig motor i filmen med Passat:en... hmm
...dessutom finns det ju flera tusentals inspelningar med liknade motorljud roll

~ Life is short, have FUN! ~

561 Inlägg
3 november 2008
_Robbzon_ skrev:
BALAN skrev:
Hihi, nog lika tragiskt att nån går på detta som du gjort också smile

vaddå går på? Det finns att köpa el boxar som pyser precis som en dumpventil (låter inte redigt samma)  När du kopplar så vad då tragiskt att Pikey gått på det?

För att du hör väl att detta ljudet kommer från ett helt annat klipp eller?

Jag vet att sånna boxar existerar, dock är det ju inte en sån som sitter i den passaten, av klippet att döma

1 723 Inlägg
3 november 2008
AndersWestlund skrev:
Jongen skrev:

http://www.vroombox.com/vroombox/

yikes

7 120 Inlägg
3 november 2008
peegee skrev:
Aerodynamik skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Fkuc Supran.. Mussen lät mycket bättre. cool

La upp filmen för att visa vart ljudet i filmen TS la upp kommer ifrån, inget annat.

...dessutom finns det ju flera tusentals inspelningar med liknade motorljud roll

Kolla på båda filmerna en gång till..

2 924 Inlägg
3 november 2008
Aerodynamik skrev:
peegee skrev:
Aerodynamik skrev:

Kolla på båda filmerna en gång till..

Jag kollade flera ggr och uppfattade skillnader i framförallt motorljud men även i däcktjut/hjulspinnljud osv...

Frågan kvarstår, hur vet du att det är samma ljud i båda filmerna(?) eller gissar du bara? wink

~ Life is short, have FUN! ~

Sök