2575
Sök

Chippa/mappa CTR

337 Inlägg
31 oktober 2008
Trådstartare
Hey!

Som topicen säger.

Någon som har erfarenhet av detta?
Hörde någonstans att man borde passa sig lite för detta.

Tacksam för svar.

142 Inlägg
3 november 2008
Fin bil. Nästa steg för dig (såg att avgas/filter var fixat) bör vara att köpa en Hondata Kpro så att du kan mappa bilen. Vill du få ut mer av mappningen så byt grenrör, insug till RBC, samt kat-ersättare. Då får du utan problem 230+hk efter mappning.
Chip är bara att glömma.

337 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Asseee skrev:
Fin bil. Nästa steg för dig (såg att avgas/filter var fixat) bör vara att köpa en Hondata Kpro så att du kan mappa bilen. Vill du få ut mer av mappningen så byt grenrör, insug till RBC, samt kat-ersättare. Då får du utan problem 230+hk efter mappning.
Chip är bara att glömma.

Tack för svaret! smile

tänkte att jag inte vill slänga ut för jäkla mycket pengar bara.. Kpro är la ganska dyrt?!
Finns alternativet att bara mappa den?

142 Inlägg
3 november 2008
Jo men för att kunna mappa den behöver du Kpro eller åtminstone K100, men för att kunna mappa K100 så måste du ha en Kpro, men efter mappningen så räcker det med K100. Så om det finns Kpro hos dom som mappar eller om du kan låna av nån du känner.

337 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Asseee skrev:
Jo men för att kunna mappa den behöver du Kpro eller åtminstone K100, men för att kunna mappa K100 så måste du ha en Kpro, men efter mappningen så räcker det med K100. Så om det finns Kpro hos dom som mappar eller om du kan låna av nån du känner.

För Kpro är en ny styrenhet va? eller är jag ute å cyklar nu?! tongue
Vad är k100 då?

Tack för svar! big_smile

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
3 november 2008
ja som Asseee sa, chip=glöm de.
har en polare som jobbar som mekaniker på honda, å när han hörde att ja va sugen på att chippa min så visade han mig tre st CTR-motorer där alla hade samma fel.
dom hade rasat å alla tre hade chip.

gå in på hondaklubben.se å sök på redan befintliga trådar om CTR-trim så hittar du allt du behöver veta.
Senast redigerat av Ablazed (3 november 2008)

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

337 Inlägg
3 november 2008
Trådstartare
Asseee skrev:

Så mappa den original går inte?  sad

142 Inlägg
4 november 2008
Nej det går inte att mappa originalboxen.

337 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Asseee skrev:
Nej det går inte att mappa originalboxen.

Skit!

Hur mkt mer kräm tror du man får med Downpipes å racekisse då? tongue

142 Inlägg
4 november 2008
Som sagt 230+hk med en bra mappning. Kolla min bil för spec. och kurvor smile

337 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Asseee skrev:
Som sagt 230+hk med en bra mappning. Kolla min bil för spec. och kurvor smile

Att bara smälla på detta utan att mappa ska man inte göra eller? tongue

142 Inlägg
4 november 2008
Nej då kommer motorn att gå för snålt. Avgas och filter går bra utan mappning eftersom motorn är fett mappad från fabrik. Men går du längre med tex grenrör, kat-ers så måste man ställa på mer soppa.

337 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Asseee skrev:
Nej då kommer motorn att gå för snålt. Avgas och filter går bra utan mappning eftersom motorn är fett mappad från fabrik. Men går du längre med tex grenrör, kat-ers så måste man ställa på mer soppa.

Okey. då vet jag vad som gäller  big_smile

Tack för hjälpen!!

JDM Tyte yO
134 Inlägg
4 november 2008
Det är väl inte ens möjligt och "chippa" en EP3/FN2?
Satsa på Kpro, enda vägen att gå

There is no replacement for cubic displacement!

337 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
raseri skrev:
Det är väl inte ens möjligt och "chippa" en EP3/FN2?
Satsa på Kpro, enda vägen att gå

hmm, kanske..
Ska kolla med ett företag som heter Scram i Gbg. Verkar trevliga å duktiga. Så får man sig en prisbild iaf tongue

Sök