Lamda sond till 3000gt? Hjälp!

jocke_mecker
23 oktober 2008 · 6 Inlägg

Tjenare.
Har en 3000gt -91 som var i behov av att bytta bakre secondery lamda. Köpte en lamda ifrån en kille som egentligen var till en lanser.

Och nu till mitt problem. Jag har fyra trådar till lamdan. Och jag skulle vilja veta om någon vet vilka färger/stift i gt:n som går till uppvärmningen och till singnalen? Skulle också vilja veta vad den fjärde tråden/stiftet är till?

I min nya lamda har jag två vita, en svart och en grå tråd. Undrar om någon vet hur man kan koppla detta för att få detta rätt.

Mycket tacksam för svar big_smile

minievo
25 oktober 2008 · 258 Inlägg

Enligt emil så skulle det nog vara

gul=grå
grön=svart
svart=vit

men han var inte 100%
Men han kunde kolla på de, så de e bara till o ringa han. Jag ska även höra med Bil & Släp här o se om dom kan lösa det.

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
jocke_mecker
26 oktober 2008 · 6 Inlägg

Tack ska du ha tim big_smile  ska försöka mäta upp litta på forrden me big_smile

minievo
26 oktober 2008 · 258 Inlägg

jocke_mecker skrev:
Tack ska du ha tim big_smile  ska försöka mäta upp litta på forrden me big_smile

Gör så..lite kasst att de bara e vi som skriver, då skulle vi ju lika gärna kunna ta detta över telefon wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
jocke_mecker
27 oktober 2008 · 6 Inlägg

Precis sad
Hmm man får väl tänka så att de e ente nån annan som begriper sig på sånt här mer än VMK tongue (Värsjö Meck o Kludd)  wink

minievo
27 oktober 2008 · 258 Inlägg

Va har vi en förkortning nu me? tongue Ja skulle ju snacka me dom där innan ida men efter att ha stått där i 10 min utan att se en käft så kom ja fram till att dom hade lunch. sen har jag haft fullt upp wink

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
jocke_mecker
28 oktober 2008 · 6 Inlägg

Haha big_smile lungt Tim big_smile Skulle däremot vatt redigt gott om du skulle vilja höra non dag när du har tid. För jag bler inte klokare på de iaf.
Men jag glömde ju att höra av mig igår me så tongue

minievo
7 november 2008 · 258 Inlägg

Såhär ska det vara :

Bil:
1 Röd - Förvärmning +
3 Svart - Förvärmning –
4 Vit – Signal
2 Svart – Gemensam jord

Lambda:
2x Vit – Förvärmning +- kvittar
1 Svart – Signal
1 Grå – Gemensam jord

Hoppas detta kan hjälpa andra oxå ifall man orkar använda sökfunktionen i framtiden wink

Senast redigerat av minievo (7 november 2008)

Det omöjliga tar bara lite längre tid....
jocke_mecker
7 november 2008 · 6 Inlägg

Man tackar så möd Tim big_smile
Fan du har ju vatt redigt duktig. Kopplas de in imorron big_smile Men tack så mycket igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang