Soulweeper skrev:
... -.-
Ja jag vet inte vad jag ska säga..
Din sport är värd mycket pengar. Och du säger att du vill lätt kunna få den original igen.
Ut med B18, köp en B20, och dubbla weber o allt annat godis..
Och som det även sas, det är inte billigt att trimma. +den drar mer bensin. Inget du kanske bryr dig om, men det är nått man får räkna med i det långa loppet.
Du har trummor runt om. Skaffa dig en framaxel ifrån en -65 med skivor, fräscha upp den, så att du kan stanna bilen med. Men tänk på det här med 1-2 krets bromssystem där.. alltså gör om bromssystemet.
Styrservo ifrån en 164 kanske är något du med vill ha.
För övrigt så.. om du ska trimma på riktigt och göra den till en -riktig- sleeper, då ska du byta ut nästintill ALLA detaljer... det är en 45 år gammal bil.. om du vill ut och leka så kommer nog det mesta rasa om du bara tror att bilen blivit övermäktig för att den fått i sig en skrämd b20.
Så lägg det till, på det som alexm- precis rekommenderade.
Då är det kanske dags att tänka om och köpa en annan bil.
Det är billigare att köpa en färdigtrimmad bil.
Sälj din originalbil till en som kan och vill renovera den, och börja leta efter en redan trimmad värstigbil..
Så har du sparat en originalbil till eftervärlden, din plånbok är inte lika tom och du har inte lika mycket huvudvärk efter alla "fan måste jag göra det här också"...
my two pennies worth