turbo kitt från chipcenter

bmw_jimpa
9 november 2008 · 20 Inlägg

Hejsan skulle höra här om de är någon som kör med turbo kittet till bmw 325 e36 som dom säljer på chipcenter. hade varit intressant att få höra lite om vad ni tyckte om de.
mvh

bmw_mannen
9 november 2008 · 68 Inlägg

Har du någorlunda kunskap om M50 borde du försöka turbokonvertera på egen hand. Delar kan du tex få fram på ebay etc.....

Du har ju flera guider samt bmw-galningar som är mer än villiga att hjälpa med diverse guider.
Hade en 325a e30 jag skulle turbokonvertera, dock blev det efter ett antal påtrycknigar så att jag gjorde lite "mysigare" trim såsom trimkam,planad topp, uppborrad 2.8l, lättat svänghjul, ferrita 3", sportfilter,  535 sprut samt lmm plus mappning av dessa komponenter.
Gick som ett troll , ångra dock att jag sålde bilen till en bekant som krascha bilen 5 dagar senare och ni vill inte ens veta vad jag släppte bilen för skttad o bes med en anmärkning på rostigt inre bromsrör(5 cm rör)..............

Bilen kändes att gå hårdare än de flesta BMW jag haft(bla M6 m88 286hp och m3 3.2)

Du borde testa trimma bilen åt detta håll först(iaf sjysst genom bes) och sen turbo-konvertera om du behöver mer poooooooof

Senast redigerat av bmw_mannen (9 november 2008)

bmw_jimpa
9 november 2008 · 20 Inlägg

bli ju rätt dyrt om man ska sug trima bara. om man gemför vad man få för effekt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang