5084
Sök

VR6a startar men dör direkt

356 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Skulle starta bilen idag och precis när den tände till så stängde jag av den av någon anledning, och när jag skulle starta den igen så startar den, men dör direkt. Håller man gas så går den, fast väldigt dåligt, och om man släpper gasen så dör motorn direkt.
Vad kan ha hänt ?

Brap Brap Brap
149 Inlägg
9 november 2008
Har du öppet luftfilter? Min kusin hade samma problem med sin VR6:a och pga av att hans filter var för fett så gick hans luftmassemätare sönder. Bara en gissing men den hade ungefär samma problem som din sad

392 Inlägg
9 november 2008
garanterat trasig luftmassemätare, nån tråd som gått av. 1000 kr på skroten

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

356 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Levinsson skrev:
Har du öppet luftfilter? Min kusin hade samma problem med sin VR6:a och pga av att hans filter var för fett så gick hans luftmassemätare sönder. Bara en gissing men den hade ungefär samma problem som din sad

Har vanligt original filter på den. Men ska prova med en polares luftmassemätare idag idag.

356 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
Nu har jag varit ute och provat den. Varvar upp till 3000 varv, sen går den ner och är skitnära att dö, men då varvar den upp till 3000 igen och sådär håller den på. Provade rycka ur kontakten till luftmassemätaren, och den gick precis lika dåligt ändå. Kan det vara den ?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
9 november 2008
bjoorniiee skrev:
Nu har jag varit ute och provat den. Varvar upp till 3000 varv, sen går den ner och är skitnära att dö, men då varvar den upp till 3000 igen och sådär håller den på. Provade rycka ur kontakten till luftmassemätaren, och den gick precis lika dåligt ändå. Kan det vara den ?

om du hade den på tomgång och ryckte ur kontakten och det inte vart nån skillnad i varvtal/gång så är den trasig

356 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
okejokej : ) ska prova med en polares lmm senare idag, återkommer med resultat

356 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
Åtgärdat felet nu. Lite pinsamt att berätta men ;p Slangen från insuget till bromsservon hade hoppat av, p.g.a. en dålig slangklamma. Så nu funkar den fint igen : ) Tack för alla svar

Sök