Skulle starta bilen idag och precis när den tände till så stängde jag av den av någon anledning, och när jag skulle starta den igen så startar den, men dör direkt. Håller man gas så går den, fast väldigt dåligt, och om man släpper gasen så dör motorn direkt. Vad kan ha hänt ?
Har du öppet luftfilter? Min kusin hade samma problem med sin VR6:a och pga av att hans filter var för fett så gick hans luftmassemätare sönder. Bara en gissing men den hade ungefär samma problem som din
Har du öppet luftfilter? Min kusin hade samma problem med sin VR6:a och pga av att hans filter var för fett så gick hans luftmassemätare sönder. Bara en gissing men den hade ungefär samma problem som din
Har vanligt original filter på den. Men ska prova med en polares luftmassemätare idag idag.
Nu har jag varit ute och provat den. Varvar upp till 3000 varv, sen går den ner och är skitnära att dö, men då varvar den upp till 3000 igen och sådär håller den på. Provade rycka ur kontakten till luftmassemätaren, och den gick precis lika dåligt ändå. Kan det vara den ?
Nu har jag varit ute och provat den. Varvar upp till 3000 varv, sen går den ner och är skitnära att dö, men då varvar den upp till 3000 igen och sådär håller den på. Provade rycka ur kontakten till luftmassemätaren, och den gick precis lika dåligt ändå. Kan det vara den ?
om du hade den på tomgång och ryckte ur kontakten och det inte vart nån skillnad i varvtal/gång så är den trasig
Åtgärdat felet nu. Lite pinsamt att berätta men ;p Slangen från insuget till bromsservon hade hoppat av, p.g.a. en dålig slangklamma. Så nu funkar den fint igen : ) Tack för alla svar