7261
Sök

Brandsläckare koldioxid 1kg

1 853 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Tjena!

Jo jag letar en koldioxid släckare på 1kg om någon har ett tips på vart man kan få tag på en sådan.

2kg's har jag redan hittat men dom är så stora att ha i bilen.

"pulver" och "skum" släckare vill jag inte ha då det inte är ett rent släck medel.

sedan vet jag att koldioxid släckare inte är optimerat för bil, men jag vill inte ha nått annat än det!

Tack på för hand!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
12 november 2008
bättre att ha den stora då om det blåser lite (behöver inte mycket) så blåser det bort....

har själv funderat på att montera 1 2kg koloxid släckare o sedan dra slang till motorrummet med nozzlar som kan spraya ner hela motorn snabbt...

835 Inlägg
12 november 2008
sir_daniel skrev:
bättre att ha den stora då om det blåser lite (behöver inte mycket) så blåser det bort....

har själv funderat på att montera 1 2kg koloxid släckare o sedan dra slang till motorrummet med nozzlar som kan spraya ner hela motorn snabbt...

Kör halon 1301 som flyget. Kväver elden på typ 1 sekund. Dock olagligt smile

Realcar har väl Sparco släckare 1kg på beställning. Under tuning på deras hemsida...
Senast redigerat av Epitaph (12 november 2008)

379 Inlägg
12 november 2008
CO2 släckare till bil är inte att föredra, möjligen om man gör som sir_daniel och drar till motorrummet och sätter nozzlar då kan det funka till en viss del. Men CO2 är avsett för stängda utrymmen där den kväver elden och där känsliga material finns. T ex datorrum med massa elektronik.

Personligen hade jag satsat på 2 kg pulver. Ja det är mycket efterarbete men det släcker elden och alla kan använda den

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

Sök