3955
Sök

Frågor ang. moddning inför besiktning

Kiim
13 november 2008
Trådstartare
Hejsan.

Har ett par frågor inför besiktning om saker ja ska göra.

Vad säger bes. om:

Att bara ha 2 framsäten och bygga bur i bilen?

Svetsa igen och spackla igen bakdörrar

Tack på förhand.

1 948 Inlägg
13 november 2008
dom kommer säga nej 2 ggr om big_smile

eftersom bilen (antagligen) är godkänd för mer än 2 personer behöver dom 2 eller 3 personerna också någonstans att sitta samt någonstans att ta sig ut. och bur är inte heller tillåtet att sätta in i bilen.

8 156 Inlägg
13 november 2008
Reg. besiktning är ett måste.
Det har varit ganska så många diskussioner om bur-byggande dom senaste veckorna.
Tror att dom flesta besiktningsmän fortfarande godkänner burar vid en reg. besiktning.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=102320

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
13 november 2008
Kiim skrev:
Hejsan.

Har ett par frågor inför besiktning om saker ja ska göra.

Vad säger bes. om:

Att bara ha 2 framsäten och bygga bur i bilen?

Svetsa igen och spackla igen bakdörrar

Tack på förhand.

Hade jag varit dig så hade jag frågat bilprovningen direkt. Folk verkar i allmänhet vara livrädda för att fråga bilprovningen och SFRO om ombyggnationer av fordon.

Kiim
13 november 2008
Trådstartare
Tack för svaren.

Tänkte även höra om någon vet hur dom ställer sig till att kapa bort reservhjulsbaljan och sätta en rak plåt..? självklart kommer jag ha reservdäck och triangel m.m i bilen.

Tack på förhand.

KHRacing
13 november 2008
Trådstartare
baltis skrev:
dom kommer säga nej 2 ggr om big_smile

eftersom bilen (antagligen) är godkänd för mer än 2 personer behöver dom 2 eller 3 personerna också någonstans att sitta samt någonstans att ta sig ut. och bur är inte heller tillåtet att sätta in i bilen.

var får du din information ifrån är jag nyfiken på.?

att bygga bur medför att fordonet reggas om till 2-sitsigt.

att svetsa/spackal igen bakdärrarna är samma som att bara ta bort handtagen - vilket jag har gjort (har bur)

reg-besiktningsmannen sade inget som helst om detta då jag får öppna bakdörrarna via framdöranra för att visa han batterilådan.

alltså...  svetsa igen dörrarnaär troligen helt o hållet OKI - om man reggar med bur samtidigt - Eller om det är en kombi o man regga som "lätt lastbil/budbil typ.

mvh K

ja jag vet, jag stavar som en kratta ibland:)
Senast redigerat av KHRacing (13 november 2008)

Sök