206 Gti Turbo?

a-rosdahl
4 november 2008 · 207 Inlägg

Tjenare!
Har sett vissa filmer med 206 gti turbo och har blivit lite sugen på de big_smile
Jag vet att det inte hade blivit en billig historia ifall man skulle petat i en turbo men vad tror ni priset hade landat på ungefär för allt vad jobb och så kostar ?
Sen kom jag o tänka på om man inte skulle kunna byta hela motorn mot en som redan har turbo ?
Vilka motorer skulle isåfall kunna tänkas o passa i lilla 206an ? Även pris på motorer som isåfall skulle kunna passa ?

En annan fråga, kommer förmodligen till våren o vilja lackera om bilen i mattsvart. Inte riktigt matt men halvmatt ungefär och söker nån i skåne som kanske skulle kunna ge ett pris på vad en lackering skulle kosta ifall man kanske gör lite förarbete själv ?

/mvh
   Anders

MeloveGolf Vw trimmare
4 november 2008 · 2 995 Inlägg

vad kan du göra själv? lämna bort allt = 100.000 och uppåt....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Le_Toy
4 november 2008 · 17 Inlägg

dp-engineering har turbo kit till 206gti ( http://www.dp-engineering.nl/EN/ )

a-rosdahl
4 november 2008 · 207 Inlägg

Att dp-engineering hade kit hade jag redan sett men undrade mest vad hela kalaset skulle landa på i pris?
Ingen som vet vilka turbomotorer som skulle kunna tänkas passa i 206an ?
Vet att Torjelf ska peta i en T5 men finns det några andra alternativ ?
Kommer man behöva bygga om den till bakhjulsdrift o måste man byta ut växellåda m.m?

/anders

Olsa66
4 november 2008 · 236 Inlägg

Hadde varit kul med en turbo i min rc..Hur många hk kan jag plocka ut dÅ?smile

Peugeot 206RC "Lillen" (2004)
BMW 328 "Kolfiiiiber bimman" (1999)
Volvo S80 V8 "Volvo goes V8" (2008)
Sharky
5 november 2008 · 10 287 Inlägg

Lika många hästar som din plånbok tillåter. Dvs din fråga är baklänges ställd.

Börja med att berätta vad du har råd med och hur bilen skall användas.

/Göran

Olsa66 skrev:
Hadde varit kul med en turbo i min rc..Hur många hk kan jag plocka ut dÅ?smile

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
calle_25 SIR
15 november 2008 · 14 Inlägg

Hej jag har kollat lite sj när jag hade en Peugeot 206 RC och det skulle inte vara billigt, bilen är inte byggd att klara av det tryckte fick jag rådet.
Men om man tänker att bygga en turbo i en peugeot 206 GTI som har (136+- hk) orginal får man räkna med att ta bort hela motorn fixa allt från början, sen finns det också problem hos besiktningen.
inte säkert att dom godkänner detta bygget. men jag är inte inne på hur det funkar med "ombyggnad fordon".
Men säg att du lämnar in den till en firma som fixar detta kan man nog räkna med att det kommer sticka iväg till 100.000 - 150.000 om du köper alla grejer sj för arbetet är inte billigt. Annars kan nog räkna på 75000 - 100.000 kr till.

ang Mattlacken har jag sj kollat upp lite vad det kan kosta och jag har fått fram lite priser om jag skulle lämna in den på lackeringen och hämta den några veckor senare hade det kostat mig 50.000 kr
men tar jag bort alla detaljer på bilen dörrar, huv, framspoiler, baklucka, alla rutor m.m går det på 30.000 (ca)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang