Vilken lmm kan jag använda? Volvo 740 tic -86

TurboWille
15 november 2008 · 107 Inlägg

Som rubriken säger..
Skulle behöva ett ganska snabbt svar, för jag måste ha igång bilen tills på måndag!
Det är så att jag lyckades sabba min luftmängdsmätare på bilen igår.
Har vandrat en del på tomgången, så jag skulle bara "vara duktig" o rengöra lite. Drog i lite elekronikrengöring o putsa lite. Satte tillbaks och sen va det kört.
Nu startar den och går i ca 5-10 sekunder, sen dör den.

Kollade på biltema på deras lmm, men rätt modell finns inte.
Jag har den sk. luftmängdsmätaren med spjäll och potentiometer nummer: 0 280 202 035.

Har kollat på bildelsbasen.se och det verkar som att det numret på lmm bara finns på turbo modellerna.
Är, det så, eller finns den få fler modeller..
Vad kan jag ha sabbat och går det att laga annars?

Någon som har något bra tips??

Det är den volvo 740 tic, med ombyggd motor. Vet inte riktigt, men jag tror det är en et i grund och botten. 940 block, kolvar och stakar. Chippad, portad och bearbetad 530 topp med t-kam, 3" jt från turbo, laddar 0,9, öppen dump, öppet filter. Om det har någon betydelse.

Hjälp någon..

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..
Audi A8 (1996)
twin_cam Smålänning
15 november 2008 · 7 877 Inlägg

Du kan ha alla med samma nummer, violket märke dne än kommer ifrån.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JockeRX7 KTM 660
15 november 2008 · 537 Inlägg

Som tidigare skrev så funkar det att ta en från andra bilar så länge det är samma nr.
Du har ju motronic sprutet och behöver då en klaff lmm

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
TurboWille
15 november 2008 · 107 Inlägg

ok, kannon.. Får leta lite! Jo, va är det för något man kan ställa in på skivan i lmm? Sitter ju en graderad skiva i den som man kan ändra på.

Annars, kan den gå att laga? Sitter väl inga skit-tunna glödtrådar i den.. Borde ju funka!

Senast redigerat av TurboWille (16 november 2008)

Dansgolv är till för dom som inte har råd att supa i baren..
Audi A8 (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang