2835
Sök

motocross KTM125 tändningsproblem

2 Inlägg
8 augusti 2007
Trådstartare
Hej
Jag får ingen gnista på en gammal cross
KTM 125a -94. Om jag försöker springa igång den kan jag få den att starta efter ett jäkla slit men den går för jäkla dåligt. Har en 94a brytarspetsar eller? Kan det vara dem som är dåliga? Vore tacksam om någon som har lite mer koll än jag har ett förslag.
Björn
Senast redigerat av bjorn125 (8 augusti 2007)

178 Inlägg
8 augusti 2007
Jag hade en rm80 -91:a för längesen, har för mej att den hade 2 spolar, en för lågt varv o en för högt. Kan vara det som spökar.

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Rörpulare
1 453 Inlägg
8 augusti 2007
Testat byta tändkabel eller tändhatt? kan ofta spöka till de... antar väl iaf att du testat me ett annat tändstift!! e väl de första man gör..
Senast redigerat av nissan 200sx (8 augusti 2007)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 Inlägg
9 augusti 2007
Trådstartare
stift, hatt och kabel är bytt. får väl ta bort svänghjulet o kika lite. Tack så mycket för hjälpen.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
9 augusti 2007
bjorn125 skrev:
Hej
KTM 125a -94. Om jag försöker springa igång den kan jag få den att starta efter ett jäkla slit men den går för jäkla dåligt. Har en 94a brytarspetsar eller? Kan det vara dem som är dåliga? Vore tacksam om någon som har lite mer koll än jag har ett förslag.
Björn

hände likadant på min gamla moppe, visade sig att kolvringarna hade satt sig (slut), gick inte att kicka igång men gick att rulla igång och man fick springa ett tag..

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

motocross fixare;)
2 Inlägg
16 november 2008
bjorn125 skrev:
Hej
Björn

nja byta tändstift är det troligaste ngk big_smile

Sök