4889
Sök

Kombinera volvo 940 original-Intercooler med kylaren på 740 glt -88 ?

Avstängd
653 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Finns det nån som vet om det går att montera en 940 intercooler på en 740 glt (som ej har turbo original) ? bilen är en 88:a 16 ventilare.
Intercoolern jag menar är en sån med anslutningarna på mitten av gavlarna och bakåt, och inte där uppe som 740 turbo har original.
Nån som vet om det passar ihop med min originalkylare? jag vet att jag får fixa lite fästen m.m.

Jag vet ju inte om det är olika storlek (bredd) på 940ins kylare och 740ins.. o dem ska ju sitta mer eller mindre tillsammans, intercooler&kylare.

Edit, Nån som vet hur bred kylaren är på en 940 turbo då ?
Senast redigerat av airflow (15 november 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

Avstängd
653 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Men kom igeeeeeeeeeen!!

508 Inlägg
15 november 2008
ingen aning om det funkar eller inte, allt går ju att modifiera...

Avstängd
653 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
mulleri skrev:

Du får gärna lära mig hur man kapar en kylare på mitten och få den tät igen smile

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
16 november 2008
airflow skrev:
mulleri skrev:

Du får gärna lära mig hur man kapar en kylare på mitten och få den tät igen smile

han syftar nog på att du kan modifiera chassiet och inte kylaren.. men om du nu absolut ska ned med en IC så ta en från en 740..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Volvoskadad
6 017 Inlägg
16 november 2008
de är ju bara att testa sig fram, så jäkla mycket fel kan de ju inte vara

Jonas

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 november 2008
de dom sa på volvo åt mig när min bil va inne för kylarbyte va att de spelar ingen roll bara de är stora kylarn med ac  så vitt jag vet är b230Ft 940 och b230Ft 740 samma och har ac bara att 940in har nyare teknik så bara plocka en kylare från en 940 som har ac haru rätt storlek borde va bult on oxå

4 670 Inlägg
16 november 2008
alltså ja tycker du skriver lite konstigt i ditt första inlägg ska du montera en intercooler på en 740 Glt som inte har någon turbo?

Eller är det kylaren på 940 du är ute efter och inte intercoolern?

O isv varför ska du ha ic på en glt utan turbo?
eller ska de turbokonveteras

Tagit ifrån första inlägget

Finns det nån som vet om det går att montera en 940 intercooler på en 740 glt (som ej har turbo original) ? bilen är en 88:a 16 ventilare.
Intercoolern jag menar är en sån med anslutningarna på mitten av gavlarna och bakåt, och inte där uppe som 740 turbo har original.
Nån som vet om det passar ihop med min originalkylare? jag vet att jag får fixa lite fästen m.m.

Jag vet ju inte om det är olika storlek (bredd) på 940ins kylare och 740ins.. o dem ska ju sitta mer eller mindre tillsammans, intercooler&kylare.

Senast redigerat av mickius (16 november 2008)

Avstängd
653 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
mickius skrev:
alltså ja tycker du skriver lite konstigt i ditt första inlägg ska du montera en intercooler på en 740 Glt som inte har någon turbo?

Eller är det kylaren på 940 du är ute efter och inte intercoolern?

O isv varför ska du ha ic på en glt utan turbo?
eller ska de turbokonveteras

Tagit ifrån första inlägget

Ja jag ska turbokonvertera, trodde alla förstod det men jag skrev väl lite luddigt.

Sök