4900
Sök

Insprutningsproblem? Audi 80 -91

3 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
min audi 80 1.8 -91 hade lite startproblem under en period av 1-2 månader.. det gick om man nötte lite.. men nu i veckan la den av helt.. ville verkligen inte starta.. började med att byta stiften, men ingen skillnad. kollade bränsletillförseln och det kom bensin fram till bränslefördelaren och vidare från den gick det till 2 cylindrar. så jag skruvade loss den och öppnade den och kollade lite.. måste tilläggas att jag inte direkt är någon mekaniker å vet inte vad jag letar efter nä jag felsöker. men varjefall, satte ihop fördelaren igen och satte illbaks den, men ingen skillnad förutom att det började vina när bränslepumpen gick.. gjorde om det ihop om att bli av med vinandet men ingen framgång. MEN då gick bilen att starta, fast den går inte på alla cylindrar och kissar soppa ur avgasröret..

någon som har nån som helst aning om vad det kan vara för fel? och vad det är som viner?

354 Inlägg
16 november 2008
Det kan möjligtvis inte vara en spridare som hängt sig och står öppen hela tiden? Skruva ur stiften och dra på starten, och blås ur motorn, dvs dra på starten. Är det då någon cylle som spottar ur mer soppa än den andra ur tändstiftshålet, så skulle jag nog ta mig en titt på spridaren till den cylindern iaf.. Kan mkt väl vara något annat också.. Men jag hade kikat på det iaf wink ..
Mvh

3 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
ok! ska kolla på det.. låter som det kan vara nått.. Tack!

354 Inlägg
16 november 2008
Lugnt smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
16 november 2008
är det Lh eller k jetronic(mekaniskt) insprut

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

3 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
saablover__1: k-jetronic

skalmannen: skulle det kunna bidra till det vinande ljudet? var där och ryckte lite i grejerna nyss och det är klart att den får för mycket soppa.. har runnit ner i oljan nu..

354 Inlägg
16 november 2008
metaph0r skrev:
saablover__1: k-jetronic

skalmannen: skulle det kunna bidra till det vinande ljudet? var där och ryckte lite i grejerna nyss och det är klart att den får för mycket soppa.. har runnit ner i oljan nu..

Finns möjlighet att det kan vara så ja =/ ..

Sök