4207
Sök

740 besinmätare trasig

Dude
197 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Hej, jag har nog ett ganska vanligt problem med min 740. Bensin mätaren är paj, och jag pallar inte gissa hur mycket soppa jag har kvar.
Var brukar felet sitta?

/Granholm

Ät aldrig snö som blivit gul!

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
16 maj 2006
Ja de är ett väldigt vanligt fel. Felet sitter antagligen på givaren i tanken...

Allt för den där jävla hatten!

2 594 Inlägg
16 maj 2006
Granholm skrev:
Hej, jag har nog ett ganska vanligt problem med min 740. Bensin mätaren är paj, och jag pallar inte gissa hur mycket soppa jag har kvar.
Var brukar felet sitta?

/Granholm

tjena det klassiska 740 felet  är bara att köpa ny tyvärr tror det brukar va jordningen som är dålig till kontakten till tanken,

R_Weber
16 maj 2006
Har hört att det bara kan vara bränslereläet om man har tur....det sitter vid säkringsboxen bakom askkoppen. Men oftast är det tankgivaren som gett upp...

Dude
197 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Vad kan en sån kosta då?

Kanske ska skriva med att mätaren är inte helt död.. den rör lite på sig som den vill.

Ät aldrig snö som blivit gul!

12 086 Inlägg
16 maj 2006
Hade samma problem i min sierra, räckte med att rengöra givaren och kontakterna så funka det igen! wink

Fartygsingenjör
550 Inlägg
16 maj 2006
Jag vet en polare som hade samma problem och jag fick stå och tanka den på essingeleden med en jeep dunk mitt i rusningstrafik inge kul haha, så kolla givaren i tanken brukar vara ett vanligt fel ; >

MKIV TT JapSpec
I support the US Marine Corps, Semper Fidelis

Sök