4228
Sök

Krävs det avtalstext på baksidan av en arbetsorder?

638 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Tjenare!

Söker svar på en fråga ang arbetsordrar som man får när man lämnat in en bil på reparation. Måste man ha en avtalstext på baksidan av denna?

Någon som jobbar på större bilverkstad typ Volvo, Saab, Toyota eller dyl som kan svara kanske?
Alltså själva arbetsordern man får som kund när man betalat, inte faktura.

Hoppas ni förstår

och svara INTE om ni inte är säkert, svar som " Jag tror det behövs/inte behövs " hjälps jag inte av då jag kan gissa sånt själv. Vill ha svar från folk som vet.

Tack på förhand.

Kommer väl nånting här snart!

DFFL
9 020 Inlägg
17 november 2008
Du kan ju prova ringa en verkstad, för gissningar och spekulationer är allt du kommer få här.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

638 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Du kan ju prova ringa en verkstad, för gissningar och spekulationer är allt du kommer få här.

Onödigt inlägg eller nått?
Jag frågar här till att börja med.

Kommer väl nånting här snart!

DFFL
9 020 Inlägg
17 november 2008
Renjägarn skrev:
FireTraXX skrev:

Onödigt inlägg eller nått?
Jag frågar här till att börja med.

Nej, inte onödigt inlägg.
Jag har varit medlem här tillräckligt länge för att veta att det är det enda du kommer få.
(Kanske ändras efter denna diskussionen, tvivlar dock på det)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 november 2008
spelar de nån roll ? du får ju kvittot går de dom nytt sönder äre ju garanti

Ingen himmel är så blå som min
2 986 Inlägg
17 november 2008
Nej, det finns inga lagkrav på att en sån text ska finnas på baksidan av en arbetsorder.

/Mattias

Sök