4882
Sök

Toyota mr2 -93 turbomotor problem

berneke
17 november 2008
Trådstartare
Hejsan! Är nu klar med mitt motor byte från gti till turbomotorn. Allt ska var kopplat som d ska men den går inte igång :S.

Först så bara gick den bara på startmotorn och då hittade jag en sladd som inte var jordad  . Men när den blev ikopplad och vi startade så säger den bara : vroooom : Sen dör den. Altså den tänder i 1-2sekunder sen dör den.
Så vi åkte till macken för att köpa startgas för att kolla om det var soppan det var fel på. Och givetvis så gick den på startgasen (så länge man sprutade)
När vi sedan skulle bogsera hem den från min kompis hem till mig igår så hade den kanske stått i 1 timma. Så jag provade vrida på nycklen igen och då startade den och gick i ca 20sekunder, sen dog den och ville inte starta igen.

Kan det vara att jag inte får tillräckligt tryck i soppan ? För soppa kommer det in iaf, provade dra av slangen på returen och där pissade soppa.

Vad säger folket ?

(Kan bara till lägga att hela kabelstam och ecu är med så kan inte vara det)

391 Inlägg
17 november 2008
du har glömt en kabel för se vet jag folk har fått på celica gt4a -90-94 minns inte vad den gick till men ska föröska kolla upp det..

Sök