4303
Sök

Skillnad på volvo 940 tic+ polis mot vanliga 940 tic+???

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
tjenare satt och funderade lite på bilen och undrar då den är polis bil och de mesta är skumt med den så som hemilg motorkod  tom service bok osv

så jag undrar då om någom vet vad de är för skillnad på en 940 tic turbo plus mot en 940 tic turbo plus polisbil bortsätt från all utrusting i dom....

man tycker ju att polis modellen borde va lite piggare lr de kanske den inte är????

1 661 Inlägg
18 november 2008
Det borde du väl märka isåfall? Förmodligen så är den slöare pga all utrustning men jag är inte helt insatt.

5 650 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Hardjim skrev:
Det borde du väl märka isåfall? Förmodligen så är den slöare pga all utrustning men jag är inte helt insatt.

bara kört en volvo turbo nånsin och de är den jag har så kan ju säga att man hänger på de man vill hänga på iaf så mkt utrustning i den har de nog inte vart så de gör sån jätte skillnad på vikt kollar man på inredingen så äre bara hål för radio  hål i inredingen i taket för stop ljusen oså sen hål i hanskfacket där de troligen haft nån skärm av nått slag ur skärt precis som en skärms storlek

fast jag syftade nog mest på motorutförandet

Fri fart för ett fritt folk!
15 033 Inlägg
18 november 2008
ingen skillnad samma grejer

möjligen turbo+ på sin höjd finns ett få tal med turbo++ men dom är verkligen inte vanliga på polisbilar då är dom reggade med 190hk om det är turbo++ och 175 eller om det var 180hk med turbo+

Kör fort så hinner inget hända...

5 650 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Growe skrev:
ingen skillnad samma grejer

möjligen turbo+ på sin höjd finns ett få tal med turbo++ men dom är verkligen inte vanliga på polisbilar då är dom reggade med 190hk om det är turbo++ och 175 eller om det var 180hk med turbo+

min är ju 190 hk Turbo plus som de står på instruktions häftet för pluspaketet

sen ska tidigare ägare ha chippat den så enligt vad allt ska ge när de e som färshat så de e vell 200 hk+
med tanke hur på långt den gått så har den nog inte äns de 190 kvar
Senast redigerat av volvo_dude (18 november 2008)

Fri fart för ett fritt folk!
15 033 Inlägg
18 november 2008
är den chippad är garanterat turbo+ paketet bortmonterat
annars är chippet meningslöst

misstänker att det är en 91:a isånt fall är det standard med turbo+ på alla 940turbosar
lite osäker om det även var det på 92:orna

Kör fort så hinner inget hända...

5 650 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
Growe skrev:
är den chippad är garanterat turbo+ paketet bortmonterat
annars är chippet meningslöst

misstänker att det är en 91:a isånt fall är det standard med turbo+ på alla 940turbosar
lite osäker om det även var det på 92:orna

den är chippad men pluspaktet är inte bortkopplat  va inte allt samma på första generationens 94 tic? till 93-94 då den nya generationen fick m90? har för mig nån sa att de va så?

Sök