tjenare jag har en 745a 88b med f motor har tidigare vart svårstartad nu när jag fick på lite extraljus och grejer så klarade inte generatorn av det så jag bytte upp mig till en 945 100amp gen istället för min 80 amp som jag hade innan och när jag sedan försökte starta den så gick den igån och gick väldigt ojämt och sedan stannade och nu så slår det gnistor från alla anslutningar till tändkablarna mot jord... har nya tändkablar och förd-lock och rotor och kablar har även testat med andra kablar och sånt men det blir ingen skillnad och bilen startar ej någon som kan svara på detta konstiga problem?
tjenare jag har en 745a 88b med f motor har tidigare vart svårstartad nu när jag fick på lite extraljus och grejer så klarade inte generatorn av det så jag bytte upp mig till en 945 100amp gen istället för min 80 amp som jag hade innan och när jag sedan försökte starta den så gick den igån och gick väldigt ojämt och sedan stannade och nu så slår det gnistor från alla anslutningar till tändkablarna mot jord... har nya tändkablar och förd-lock och rotor och kablar har även testat med andra kablar och sånt men det blir ingen skillnad och bilen startar ej någon som kan svara på detta konstiga problem?
Kolla generatorn, det verkar som regulatorn "skenar" och ger för mycket ström, (fast det ska ju vara "omöjligt" på den sortens generator sägs det). Eller glutta om det finns fukt på kablaget..
Om du provar att byta tillbaka till den gamla generatorn, vad händer då? Var det precis likadana anslutningar på den nya generatorn som på den gamla?
enda skillnade var att laddplusen på generatorn va m8 istället för m6 så jag fick byta kabelskon på pluskabeln... ska testa å byta tebaka te den andra ikväll så får jag se..
Hur många Ampere generatorn har är "ointressant" för den kan inte leverera mer än vad som dom olika strömförbrukarna kräver eller vill ha. Tycker att det låter som den har "skenat" och lämnat för mycket spänning, och om fallet är så så har vitala och viktiga komponenter som är känsliga för överspänning lunchat..
Det kan även vara så att den "nya" generatorn är dålig..