import från tyskland!

Thunderstruck
6 maj 2006 · 180 Inlägg

Tja!

Nån som har koll på vad det kostar att importera en bil från tyskland?

Mvh Johan

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Celica power
6 maj 2006 · 42 Inlägg

Ca: 10 000-15 000kr

Thunderstruck
6 maj 2006 · 180 Inlägg

dammit, inte över 10 väl smile

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Thunderstruck
6 maj 2006 · 180 Inlägg

nån som vet vad som behövs o vad det kostar mera ingående per grej typ?

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
zortep
6 maj 2006 · 911 Inlägg

Det blir ju billigt om du importerar själv,
det ska iaf jag göra.
du måste typ ringa försäkringsbolag och fixa nått, att den e försäkrad när du kommer in i sverige,
sen kostar det typ 3000 vid bilprovningen för att regga bilen eller nått sånt och en flygbiljett dit tongue

pic up the phone, wazzzaaa
Thunderstruck
6 maj 2006 · 180 Inlägg

tillkommer det inte kostnad för interim skyltar o grejer? nån som har nån bra länk?

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
koston
6 maj 2006 · 79 Inlägg

att få in bilen ksotar ca 5000kr. Sen får du tänka på att resan ner osv kostar också

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??
koston
6 maj 2006 · 79 Inlägg

skyltavgiften i sverige ligger på ca 250kr. den betalar du när du ställer på bilen. Försäkring osv kostar inte mer för den är importerad (kan finnas skillnader på vissa bolag kanske)

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??
Thunderstruck
6 maj 2006 · 180 Inlägg

så totalt blir det ungefär 5000 kr + resa då? låter lite lite smile

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
koston
6 maj 2006 · 79 Inlägg

det kostar inte mer.. skulle ner o hämta mig en s14a till en början kom fram till att det skulle kosta mig ca 4500 kronor att ta in den i sverige. Så ja.. runt där ja. Sen kan man inte lita på några i tyskland.. det är värt att tänka på. Se till så du kan bilen du ska köpa så du kan kolla den ordentligt.. se till o få full dokemtation på bilen me

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??
Thunderstruck
6 maj 2006 · 180 Inlägg

får ta med mig svärfar då, han är ju bilmekaniker smile

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
MickeTuncer Fotograf
6 maj 2006 · 966 Inlägg

Jag skulle aldrig ha importerat en bil iallafall.. Massa fiffel med dom bliarna.. Bilen kan se hur bra och fräsh ut som hälst men efter nån vecka eller månad så rasar motorn eller bakaxel.. Alla som jag känner som har importerat bilar har lidit av d.. sen så får du inte ut nå mycket alls när du ska sälja en import.. Det är vad jag tycker.. wink Men lycka till iallafall..smile

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Frenzy
12 maj 2006 · 121 Inlägg

Gå in och kolla på www.tullverket.se. Där kan du länka dig fram till dom regler som gäller. Sen får du kolla kostnaderna från det.

Non omnia possumus omne
damirshark
12 maj 2006 · 180 Inlägg

ca 5000 :-

Hansson_
12 maj 2006 · 1 Inlägg

min granne importerar bilar till sig själv och ahr lagt in ca 4 bilar lr nåt. han sa att det kostade ca 3000 för att regga en bil i sverige. ,em sen kommer ju kostar det ju resa å skit så det landar väl på ca 5000 nåting

crossfire
13 maj 2006 · 20 Inlägg

När du köper bil i Tyskland. Är det hos en bilhandlare så hjälper dom till med exportskyltar till bilen och dom kostar lite olika beroende på hur länge du vill köra med bilen. Där finnes skylt med gult i vänstra hörnet som gäller en dag, så finnes där röd och denna kan fås med tre dagar eller en vecka till en månad. Skyltarna kostar lite olika från 35 Eur för den gula till 150 Eur för den röda och den gäller 1 månad tror jag inte mer. När du får dessa skyltar så får du också en trafik försäkring som gäller i eu länderna där givet viss Sverige är med. Denna försäkring kan du köra på här hemma tills du skall besiktiga. För fick man inte köra på dessa skyltar i Sverige tills en bilhandlare överklagade i rätten och där fick rätt. Så du behöver inte köpa en försäkring i Sverige, fören du har besiktigat, men tänk på att försäkringen ändats gäller vad som står i papperna inte vad som står på skylten dom kan skriva fel, så var uppmärksam på detta. Detta gäller också om du köper privat, då får ägaren till bilen följa med till polisen och lämna in sin skylt så dom kan ta av sin skatteuggla som sitter. Sen når du fått dina exportskyltar och försäkring, då är det bara att köra hem till Svedala. Och föresten GLÖM INTE FAHRZEUGBRIEF samma som registreringsbevis för då kan du få problem i tullen och framförallt kan du inte besikta bilen. Att köpa bil i Tyskland är inte svårare än att köpa här om man tänker på ovanstående. Där fifflas lika mycket här som i Tyskland tänk på att där bor 86 miljoner där och ca: 26 miljoner bilar! Innan du åker ha fler än en bil du skall se på för Tysken kan ha sålt bilen eller så var inte dom förväntningarna som du trodde bilens skick skulle vara i. Jag räknar alltid att hemma och klar i Malmö för ca 10.000:- och det är med besiktningen som kostar 2400:- skrotningsavgift på 1500:- Lycka till.

koston
16 maj 2006 · 79 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Jag skulle aldrig ha importerat en bil iallafall.. Massa fiffel med dom bliarna.. Bilen kan se hur bra och fräsh ut som hälst men efter nån vecka eller månad så rasar motorn eller bakaxel.. Alla som jag känner som har importerat bilar har lidit av d.. sen så får du inte ut nå mycket alls när du ska sälja en import.. Det är vad jag tycker.. wink Men lycka till iallafall..smile

allt detta beror till stor del på ditt eget kunnande och på hur mkt du kollar upp bilen innan du köper den. Det finns vissa bilar som man inte ska importera för att tjäna pengar på den. Men anledningen till att man köper dom i tyskland är för att de är billigare och för att de kanske inte finns i sverige. Det är exempelvis rätt så svårt att hitta en svensksåld s14a. När du väl ska sälja den kan du sälja den billigare för att du inte kommer göra någon större pengaförlust, den blir samtidigt då mer attraktiv pga priset

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??
Errol
17 maj 2006 · 320 Inlägg

eh  vet en som åte ner å köpte en bil. kostade inte mer än 5 tusen. e man smart så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang