98 oktan i Göteborg?

Zoltrix
17 maj 2006 · 438 Inlägg

Tjena!



Undrar vart alla brukar tanka sin 98-oktan/soppa i Göteborg?
Har någon märkt någon skillnad mellan olika mackar och bolag?
Tänkte mest om så många som möjligt kanske tankar från samma mack så fylls ny 98-oktan oftare=fräschare soppa.

Jag brukar tanka på någon av Jet-mackarn på Hisingen

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
17 maj 2006 · 1 852 Inlägg

same shit diffrent dealer.

tanka var du vill, lär inte märka någon skillnad i kvalitet.

man lever bara en gång så lev väl!
abe-gbg
17 maj 2006 · 83 Inlägg

har för mig att detta va topic på Bike.se för något år sedan, dom kom fram till någon mack nära raffenaderierna på hisingen, men mins ej vilken...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
BoraV6
17 maj 2006 · 677 Inlägg

Överlag har jag hört att många med överladdning som när dom tankar på Jet får problem med ryckig gång och spikningar.

Nått test jag hörde om på GTI klubben sa att Shell hade minst fukt och vad dom mer mäter i sina pumpar. Har dock ingen aning vem som utförde testet.

sveddan
17 maj 2006 · 1 453 Inlägg

BoraV6 skrev:
Överlag har jag hört att många med överladdning som när dom tankar på Jet får problem med ryckig gång och spikningar.

Nått test jag hörde om på GTI klubben sa att Shell hade minst fukt och vad dom mer mäter i sina pumpar. Har dock ingen aning vem som utförde testet.

Kan man ju tro vad man vill på, tror knappast att du ökar risken för spikningar bara för att du tankar på Jet. Om du använder bensin med högt oktantal, exempelvis BF98 eller 99 så minskar du risken för knackningar eftersom bränslet kan komprimeras mer utan att självantända.
Vad gäller fukt i tankarna så är det säkert ungefär lika hos alla mackar.

BoraV6
17 maj 2006 · 677 Inlägg

Jag har hört och varit med om bilar som blivit konstig efter tankning på Jet men efter en ny tankning nån annanstans har de gått bättre.
Verkar konstigt att det skulle bli bilkrångel för flera stycken just när de tankar på Jet men inte annars!

Säger inte att det är så nu, det här var i Östersund för ca ett år sedan. Kanske var nått vingel då.

psittacus
17 maj 2006 · 533 Inlägg

Shell Automatstation vid Jordfallsbron, Kungälv är oftast bland de absolut billigaste i stan.

Om man tankar enbart 95 eller diesel så är Shell Express vid jysk i Älvängen ofta billiga.

Vet inte om det skiljer i kvalite...??!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
abe-gbg
18 maj 2006 · 83 Inlägg

vill man tanka billigt så är de stenungsön och tjörn som gäller... men kvaliten vet jag inget om...

Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang