konstigt problem på min 535:a

trulsson
2 november 2008 · 73 Inlägg

tja

jag har en bmw 535:a årsmodell 90. ibland så vill den inte starta, den kan funka i flera veckor sen ibland så går man ut o ska starta den och då händer ingenting. alla lampor tänds men starten vill inte gå runt, väntar man sen i en halvtimme så brukar den starta. vad kan det vara för fel? startmotorn eller nåt relä?

tacksam för alla tips!

DusanMandick Random Hero
2 november 2008 · 4 047 Inlägg

larm ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Nive
2 november 2008 · 5 Inlägg

jag hade problem när jag köpte min bmw och jag kollade reläna pga att den starta ibalnd men rälet som styrboxen var paj ska bara säga att jag tog isär det och kollade och den plattan som sitter fast i en tråd var lös så den låg och hoppade omkring inuti så ibland funka den och ibland funka den inte allas men inte säkert att det är reläna

BMW 518i (1995)
Nive
2 november 2008 · 5 Inlägg

jag hade problem när jag köpte min bmw och jag kollade reläna pga att den starta ibalnd men rälet som styrboxen var paj ska bara säga att jag tog isär det och kollade och den plattan som sitter fast i en tråd var lös så den låg och hoppade omkring inuti så ibland funka den och ibland funka den inte allas men inte säkert att det är reläna

BMW 518i (1995)
DusanMandick Random Hero
2 november 2008 · 4 047 Inlägg

Nive skrev:
jag hade problem när jag köpte min bmw och jag kollade reläna pga att den starta ibalnd men rälet som styrboxen var paj ska bara säga att jag tog isär det och kollade och den plattan som sitter fast i en tråd var lös så den låg och hoppade omkring inuti så ibland funka den och ibland funka den inte allas men inte säkert att det är reläna

du dubbelpostar hela tiden ? tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Ramneborg Allt i allo
3 november 2008 · 358 Inlägg

halvtaskig jord?

De é nice !
trulsson
3 november 2008 · 73 Inlägg

larm hade jag men det tog jag bort för jag trodde att det var det som var felet som var det inte. men jag fattar inte, var det din styrbox som var kass? eller var det ett relä? jag har faktiskt inte kollat jorden... får ut o söka vidare.

tack för snabba svar!

patrikke
3 november 2008 · 1 749 Inlägg

Kolla kabelhärvan som sitter bakom motorn också, där kan det bli avbrott.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
trulsson
4 november 2008 · 73 Inlägg

fick även ett tips att det brukade vara dålig jord på denna bilen så jag skulle sätta dit en extra jordfläta, kan det hjälpa? finns det något "lätt" sätt att kolla om startmotorn är kass på? kan man kolla om startreläet är dåligt? var sitter startreläet?

trulsson
23 november 2008 · 73 Inlägg

tja

har fortfarande inte löst problemet på bilen. har kommit fram till att den går att knuffa igång när problemet uppstår. men när jag startar bilen så står det "betriebsanleitig" på displayen, vet någon vad detta betyder? eller har någon fler tips på vad det kan vara för fel?

tacksam för alla tips!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang