Så här fungerar K-Jetronic. Du har en Styrtrycksventil som styr hur lätt mängd armen skall gå upp. Ju lägre tryck du har på den ju lättare går armen. Har de stått länge kan det tendera till att blir skit i dessa och du får gigant tryck och armen orkar inte lyfta. Utan den går bara på kallstarten.
Det optimala trycker ligger mellan 2.0-2.5 beronde på trim. När den går sönder ligger det fullt tryck på 4.5-5bar.
Skall du mäta detta tryck gör du det på den stora ingången på strytrycket!
14mm är den.
För att kolla att det inte är skit i spridarna lyfter du bara upp spridarna och lyfter upp armen så skall det komma en fin "dimma" av bränsle. Glöm inte att ha tändning på så pumpen går!
K-jettronic är väldigt enkelt när man vet hur det fungerar!
Och nej man ställer inte bränslemängden på CO- skruven!
Senast redigerat av Topper (23 november 2008)
Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.