4146
Sök

Mitsubishi FTO 2.0 V6 GPX

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
en fråga:
är de några som vet vad de är för bil?
de verkar va ganska snabbt i klass med civic type r som jag har tittat på youtube....
är de några som vet hur är de att äga en sån?
några svaga punkter?
viktigaste fråga av allt är hur står sig kunskap om en sån modell här i sverige måste man lämna in hos mitsubishi när de händer grejer?
annars tycker jag bilen är skit snygg:P
tack på förhand
Senast redigerat av _lee_jr (23 november 2008)

1 062 Inlägg
23 november 2008
nackdel framhjulsdrift

Team Björkeryd

1 703 Inlägg
23 november 2008
Modellen heter bara fto, 3000gt är en helt annan modell.
Motorn är en 2liters högvarvig mivec v6, antagligen med rätt skön sång uppe vid varvstopp smile

Jag såg en drös fto när jag var i england, många var rostiga runt bakskärmarna. Antar även att drivknutarna äts ganska kvickt i en såpass stark framhjulsdriven bil.

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
5 089 Inlägg
23 november 2008
wildboy_87_ skrev:
nackdel framhjulsdrift

vad är nackdelen med det? jag trodde atta biltilverkare bygge framhjulsdriva bilar för dom var säkrare?
och hur ofta åker en normalperson med ställ igenom varje rondell? går det inte att burna med framhjulsdrift?

\Lindgren

MitsuNörd
880 Inlägg
23 november 2008
Finns några i Sverige, till å med någon här på garaget! Hör med någon av dom ?

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
har mailat de som ha FTO här på garaget.org men ikke några svar

1 062 Inlägg
24 november 2008
FLindgren skrev:
wildboy_87_ skrev:
nackdel framhjulsdrift

vad är nackdelen med det? jag trodde atta biltilverkare bygge framhjulsdriva bilar för dom var säkrare?
och hur ofta åker en normalperson med ställ igenom varje rondell? går det inte att burna med framhjulsdrift?

man kan inte drifta lr göra dounuts på ett korrekt sätt tongue big_smile

men visst den är säkert mkt säkrare att köra på vintern samt när det regnar än vad min bil är roll

framhjulsdrift e lite som att försöka gå upp för en trappa på händerna lite småjobbigt när man lik väl kunde använt bakhjulsdrift å gå på benen big_smile wink

(när jag skrev det första inlägget så tänkte jag nog lite väl mkt på bana/dragracing)

mvh

Team Björkeryd

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 november 2008
jag tror nog att de inte finns så många Mitsubishi FTO här i sverige ,vem vet jag kanske har fel

Nissan Silvia

333 Inlägg
24 november 2008
Jag har för mig att FTOn är mer i klass med Integran än Civicen. dvs lite snabbare.
Verkar inte vara så mycket problem med bilen vad jag har läst från engelska forum. Jag tror att man först och främst ska kolla efter rost.

Sök