4330
Sök

Opel Corsa på 616Hk finns motsvarigheter i sverige?

Masterworks
23 november 2008
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:

va e vittsen e så mycke effekt när de ändå inte finns grepp??

Samma som vitsen med att bygga en ljudanläggning som spelar 160dB! Med andra ord för att det är roligt

fast att ha mycke motor å inge grepp e ju som att ha en massa steg i bilen å inga basar..hehe

Hehehe... Klockren!!!  lol

1 785 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:

va e vittsen e så mycke effekt när de ändå inte finns grepp??

Samma som vitsen med att bygga en ljudanläggning som spelar 160dB! Med andra ord för att det är roligt

fast att ha mycke motor å inge grepp e ju som att ha en massa steg i bilen å inga basar..hehe

Dåligt grepp kan nog mer jämföras med dålig konkontroll och distortion. Att köra med många steg och utan basar är som att försöka köra 402meter utan hjul monterade.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Masterworks
23 november 2008
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:
dbjanoz skrev:

Dåligt grepp kan nog mer jämföras med dålig konkontroll och distortion. Att köra med många steg och utan basar är som att försöka köra 402meter utan hjul monterade.

Frågan är väll bara vad den effekten kan göra för den bilen?

1 785 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
Masterworks skrev:
dbjanoz skrev:
evilaudio skrev:

Visst är det så att effekten inte kommer bilen tillgodo för att den är för lätt och framhjulsdriven.

Finns massvis med exempel på saker som andra tycker är meningslöst medan andra lever för just den grejen. Personligen tycker jag inte fotboll är speciellt roligt medans bilar och dB dragracing osv är roligt. Så är det ju.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Masterworks
23 november 2008
dbjanoz skrev:
Masterworks skrev:
dbjanoz skrev:

Visst är det så att effekten inte kommer bilen tillgodo för att den är för lätt och framhjulsdriven.

Finns massvis med exempel på saker som andra tycker är meningslöst medan andra lever för just den grejen. Personligen tycker jag inte fotboll är speciellt roligt medans bilar och dB dragracing osv är roligt. Så är det ju.

Absolut, håller med dig, tyckte bara att det måste vara
frustrerande att bygga så mycket effekt som sedan inte går att prova!  smile

517 Inlägg
23 november 2008
lill-peter hade en corsa med calibra motor som körde mitten elvor på strippen... men de gick sedan över till honda och körde nior på 402 meter...

455 Inlägg
24 november 2008
Och den äger jag nu smile Går dock med en standard LET nu, så den är lite tröttare rakt fram, men betydligt snabbare runt en bana, vilket är prio för mig.

Apropå mycket effekt som är svår att använda kan jag säga att det är skitfränt när det slår loss på trean på start och målrakan på Kinnekulle smile Onödigt, men kul

Karl Lunds Kadett D är väl något liknande denna, men den är iofs 4wd men den bromsade en bra bit över 500 hk sist.
Senast redigerat av Astramarkus (24 november 2008)

Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30
http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!

1 062 Inlägg
24 november 2008
Siarnaq skrev:
Jag vet att jag har sett en MK1 Golf med över 1000hästar på hjulen. Hittar inte igen skiten på youtube dock, hade avgassystemet genom skärmen eller något liknande.

Har för mig att den var tysk dock..

mena du denna???

http://www.youtube.com/watch?v=42Grc2gqo0I

mvh

Team Björkeryd

Sök