4203
Sök

Volvo 855 AWD frågor om styling/trimning

Herr
135 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
Tjo!

I alla fall, har införskaffat mig en Volvo 855 2.5T AWD -97 och är helnöjd än så länge. Smile

Just nu ser den ut som en gubb-bil av dess like, men det hade jag tänkt göra något åt givetvis.

Har lite frågor kring detta nämligen.

Har varit i kontakt med Linköpings motorsport angående chiptrimning och de vill ha ca 5800kr för chiptrimning samt byte till sporluftfilter. Detta gör att bilen höjer kraften från 193hk till ca 240hk. Är detta vettigt?
Vet ju att det går att byta till större turbo också, men hur klarar AWD'n detta?

Är inne på att sänka den några cm, men har fått för mig att det kanske inte är helt optimalt att sänka en AWDare. Har jag fel eller är det bara att köra på?

Utöver det ska jag tona rutorna, eventuellt byta till R-front, försöka få tag på V70 lyktor bak samt lister från en V70 (så jag slipper lacka de som sitter på). En vinge med bromsljus från V70 blir nog också aktuellt, bromsljuset ska jag tona är det tänkt. Ska köpa en grill på skroten och måla denna svart.

Någon som har andra förslag? Kör med 16" turbofälgar tillsvidare. Får se, kanske byter till 17" nåt i framtiden.

Tilläggas bör är att bilen är mörkblå metallic. Om nån har stylingtips. Smile

Tack på förhand!

http://www.garaget.org/archive/10430/18096/18096-151328.jpg

#! /bin/death

Volvoskadad
6 017 Inlägg
19 maj 2006
R front är ett måste!! och kolla lite styling grejjor på www.realcar.se

Jonas

Sök