5272
Sök

volvos turbo plus vs chipp

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
tjo då gör vi 1 nytt försökt hade en tråd uppe om att sänka soppa trycket i volvon för den drar på tok för mkt de alla sa kunde va fel värkar de inte va nå fel på ....

så då har jag fått för mig att de kan va chippet som jävlas med en ... enligt tidagare ägare så är den chippad . och enligt vad folk säger här på g.org så ska pluspaktetet kopplas ur vilket de inte är just nu...

så då undrar jag då hur stor channs äre att chippet jävlas när pluspaketet fortfarande e online????

5 650 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
så många som säger att de ska kopplas bort men uppenbart har ingen en aning alls:S

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
25 november 2008
Beskriv vad problemet är även i denna tråd eller länka till din förra tråd.
Undrar även över hur mkt bensin den drar?

Tyvärr har ja ingen aning om turboplus paketet kan jävlas om man monterar chip. hmm

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Avstängd
232 Inlägg
25 november 2008
vad är/består plus paketet av?

10 287 Inlägg
25 november 2008
I princip noll procent risk.

Drar bilen ovanligt mycket så är det vanlig klassisk felsökning som gäller: Soppatrycksregulator som har hängt sig, spridare som läker, LMM, tempgivare, stift, fördelare, tändkablar, felkoder, lambdasond, tjuvluft.

/Göran

volvo_dude skrev:
så då undrar jag då hur stor channs äre att chippet jävlas när pluspaketet fortfarande e online????

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 287 Inlägg
25 november 2008
En lös styrenhet som monteras i motorutrymmet , en taktventil för att pysa upp laddtrycket och en kabelhärva.
Den höjer laddtrycket över 3500rpm om man håller full gas och inte motorn spikar.

rawbin skrev:
vad är/består plus paketet av?

(Groucho Marx).

5 650 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
patrikhornfeldt skrev:
Beskriv vad problemet är även i denna tråd eller länka till din förra tråd.
Undrar även över hur mkt bensin den drar?

Tyvärr har ja ingen aning om turboplus paketet kan jävlas om man monterar chip. hmm

2 liter milen minst normal köring

5 650 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
I princip noll procent risk.

Drar bilen ovanligt mycket så är det vanlig klassisk felsökning som gäller: Soppatrycksregulator som har hängt sig, spridare som läker, LMM, tempgivare, stift, fördelare, tändkablar, felkoder, lambdasond, tjuvluft.

/Göran

volvo_dude skrev:

LMM, tempgivare, stift, fördelare, tändkablar, felkoder, detta e vad som e kollat nu princip/bytt felkoderfinns de inga just nu då jag inte har nått funktionerande batteri och sägs ju att minnet 0as på 15 min utan el

men om de inte händer nått spec med pluspaket när den chippas varför ska man då koppla ur pluspaket som rätt många påstår?

10 287 Inlägg
25 november 2008
Därför att man normalt sett när man har chipp ställer upp laddtrycket. Då behövs inte turbo+
/Göran

volvo_dude skrev:
men om de inte händer nått spec med pluspaket när den chippas varför ska man då koppla ur pluspaket som rätt många påstår?

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
25 november 2008
Lambdasond, mäta sopptrycket, kolla om spridare läker, kolla tempgivare.
/Göran

volvo_dude skrev:
LMM, tempgivare, stift, fördelare, tändkablar, felkoder, detta e vad som e kollat nu princip/bytt ?

(Groucho Marx).

5 650 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
aha ok ...... men om lamdan skulle fippla ur skulle ju lamdalampan lysa + att den skulle börja gå krongligt lamdan dog på en saab jag hade förut ... volvon går precis som vilen b230FT bara att tanken töms äckligt fort
hur mäter man soppatrycket??? förra tråden hette ju sänak soppa tryck men enligt de som svara gick de itne...
hur menar du om en spridare läcker tex att de rinner ut soppa på insuget lr att de bara står och rinner hela tiden?...

1 749 Inlägg
25 november 2008
Kanske en lite dum fråga, men har du kollat så att det inte är läkage i tanken och framåt?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

5 650 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
patrikke skrev:
Kanske en lite dum fråga, men har du kollat så att det inte är läkage i tanken och framåt?

nej läcker inget

10 287 Inlägg
26 november 2008
Det är inte alls säkert att "lambdalampan" lysre. Den kan tändas om lambdasonden indikerar för fet blandning. Men om sonden indikerar normal blandning fast den är för fet, då tänds inte lampan.

Sopptryck mäts på nippel som sitter efter bränslefiltret under bilen om du inte har den nyare typen av fuelrail med nippel på railen.

Om spridaren läker så håller den inte tätt utan läker in mera bensin i motorn än vad som är meningen.

/Göran

volvo_dude skrev:
aha ok ...... men om lamdan skulle fippla ur skulle ju lamdalampan lysa + att den skulle börja gå krongligt lamdan dog på en saab jag hade förut ... volvon går precis som vilen b230FT bara att tanken töms äckligt fort
hur mäter man soppatrycket??? förra tråden hette ju sänak soppa tryck men enligt de som svara gick de itne...
hur menar du om en spridare läcker tex att de rinner ut soppa på insuget lr att de bara står och rinner hela tiden?...

(Groucho Marx).

5 650 Inlägg
26 november 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
Det är inte alls säkert att "lambdalampan" lysre. Den kan tändas om lambdasonden indikerar för fet blandning. Men om sonden indikerar normal blandning fast den är för fet, då tänds inte lampan.

Sopptryck mäts på nippel som sitter efter bränslefiltret under bilen om du inte har den nyare typen av fuelrail med nippel på railen.

Om spridaren läker så håller den inte tätt utan läker in mera bensin i motorn än vad som är meningen.

/Göran

volvo_dude skrev:

men om spridarna skulle läcka borde då inte bilen sura ner sig som satan när han fått upp tryck 1 tag och sen stänger av den 1 par min?

Sök