Fråga ang. reggning med b230ft i 142..

Hosiman
23 november 2008 · 10 Inlägg

Tjena.. har en 142 som jag håller på å slänga i en ft i. Tanken var också att regga den. Men som alla vet så blir d lite trångt vid bromsservon när man rakställer.
Undrar om dom säger nått vid reggningen om man gör ett etget insug?? eller om det måste vara org.?? mvh

kanske kommer en projekt tråd när orken kommer `smile

Don´t take life to serious, you don´t get out of it alive anyway.
volvokrille12 Blyfot
23 november 2008 · 829 Inlägg

karossen är bara godkänd för 180hk så de beövs lite andra bromsar och dylikt

"bara en mor kan älska en sån son"
Hosiman
25 november 2008 · 10 Inlägg

hmmm var inte så frågan löd... är jag mycket medbveten om håller på och bestämma vad för bromsar som skall dit.. men frågan e insuget.. måste motorn vara helt org. ellr kan man göra ett eget insug??

Don´t take life to serious, you don´t get out of it alive anyway.
braxen11
25 november 2008 · 14 Inlägg

Om du ska regga den som ombyggtfordorn så får du ändra på insuget

Hosiman
26 november 2008 · 10 Inlägg

hmmm.... man måste juh göre en hel del till för å få regga den som ombyggt fordon...
e så jävla bottert och behöva sätta dit org insug bara...

Don´t take life to serious, you don´t get out of it alive anyway.
bluelight turboabstinens
27 november 2008 · 442 Inlägg

vad jag vet så får du modifiera för att motorn överhuvudtaget ska gå i. Är den inte reggad för 140 hk original och 180 hk med värre bussningar, stötdämpare osv?

ocertifierad klåpmekare
Hosiman
27 november 2008 · 10 Inlägg

stämmer bra... mjo det går allt och få i den org. men blir inge bra alls tycker jag.. ska ju se vettigt ut ocks åsmile

Don´t take life to serious, you don´t get out of it alive anyway.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang