Audi Coupé, nått att köpa??

_JoCCeV TVT Member
11 maj 2006 · 377 Inlägg

Nu är de ju snart dags att handla första bilen, och man har MÅNGA tankar..... tongue
Det finns ju så många bilar man vill ha, men med ekonomin man har får man nöja sej med vad man kanske kan få....

Har funderat på Audi coupé 2,3 e, har alltid gillat utseendet på dessa, och drömmen om en S2a finns alltid hehe. Detta är det motor alternativ jag funderat på också, så billig som möjligt men samtidigt har man femman där fram som mullrar big_smile
Men är detta en bra första bil? med tanke på ekonomi, försäkring, reservdelar osv

vad tycker och tänker ni om dessa, och framförallt....vad vet ni?? wink tackar på förhand // mvh  Jocke

Senast redigerat av _JoCCeV (11 maj 2006)

_MaCCe_ Majestas
11 maj 2006 · 1 319 Inlägg

Tyvär har jag ingen erfarenheter av audi als sad men jag tycket utseendet är gött på couperna big_smile

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
audi_coupé
11 maj 2006 · 104 Inlägg

jo en audi coupe tycker jag är en bra bil.. min fungerar mycket bra..2,3 går faktiskt riktigt bra, men dom drar ju lite soppa runt 1,1-1,2 sen var försäkringen inte den billigaste men de är en fin bil att köra!

_MaCCe_ Majestas
12 maj 2006 · 1 319 Inlägg

audi_coupé skrev:
jo en audi coupe tycker jag är en bra bil.. min fungerar mycket bra..2,3 går faktiskt riktigt bra, men dom drar ju lite soppa runt 1,1-1,2 sen var försäkringen inte den billigaste men de är en fin bil att köra!

Landsväg då eller?

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
audi_coupé
12 maj 2006 · 104 Inlägg

de är blandad körning..långkörning 0,97 men de går säkert att köra dom under litern om man kör lungt , har aldrig lyckas med det men

Alex_halvordsson
12 maj 2006 · 657 Inlägg

Det är riktigt bra bilar, speciellt i jämförelse med andra bilar i den klassen. Motorn är precis hur jäkla driftsäker som helst och vad det gäller priset på delar så är de inte dyrare än nån annan bil, om man inte jämför med en gammal ful skruttig volvo då förstås men de eju traktor så.... Sen så, som du skriver så är det jäkligt snygga bilar, speciellt med lite xtra plast å fälgar... Råkar ha ett par nya kjolar som ligger hemm, till salu.... Ppå min cooupe ja hade så drog ja rakt 3" hela vägen framifrån, jävlar va gött den lät, visst, det retade många men vem bryr sig... Köp en sån, mkt bil för pengarna.... Förök hitta en med likadan huv å grill som på S2:a så är det alla tiders...

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
xisten sixten
12 maj 2006 · 252 Inlägg

kom inte å säg att de är dyrt med reservdelar till en audi 80 coupé, köp dig en a/s8 eller nå istället som första bil så får du se ;P

Engen HEAVY METAL
13 maj 2006 · 765 Inlägg

Har inte ägt en Cupé men En audi 100a från samma års tid-.!!  Förbannat sköna bilar att köra och skottsäkra motorer.. Går och plåga dom nästan hur mycket som hellst..  och dyra resrevdelar.. tja.. Det fins rätt gott om dom på skroten faktiskt!! = inte så dyrt-.!!

jag själv är lite inne på Gamla GT Cupén men men_:!
Men det där med ekonomi och så.. Får du tag på en quattro så e de guld.,,!!  Till och med en 20V kanske :-)   MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
_MaCCe_ Majestas
13 maj 2006 · 1 319 Inlägg

audi_coupé skrev:
de är blandad körning..långkörning 0,97 men de går säkert att köra dom under litern om man kör lungt , har aldrig lyckas med det men

Hehe ok.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
_JoCCeV TVT Member
17 maj 2006 · 377 Inlägg

okey... jo som sagt så e det ju fina bilar...och en audi får man ju förvänta sig att den ska kosta lite  hehe får se...som sagt så tycker ja att de är grymt fina....

förskäkringen tål ju en funderare.....kanske får ta ett snacka med pappa där hehe

wiikman
18 maj 2006 · 165 Inlägg

jag har en audi coupe 2.3, till salu tom men i finland tyvärr.
Har iaf varit mycket nöjd med den, inga större problem. Dyraste har varit att byta däck.
Vad andra har sagt åt mig så ser den ny ut fast det är en 91. Dom har gissat att det vart en typ 97-8...
Mycket rolig att köra och känns som en sportig bil. Går bra.
Det har vart min första  bil med. Om försäkring och sånt i Sverige kan jag inte säga något om då jag ägt min i Finland.

_________
Audi Coupe
2.3 '92
oumi "audiot"
20 maj 2006 · 287 Inlägg

Äh, Spara ihop pengar och köp s2an istället direkt så slipper du åka runt i en Coupe utan fyrkraffs och turbo. wink

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang