3786
Sök

NES-låtar med basar?

Kejsare
547 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Hej!

Sitter och lyssnar på några avsnitt av Syntax Error (http://www.syntaxerror.nu/), och kom att tänka på en sak. Gör det något om man spelar gamla spellåtar (typ från C64, NES, Atari osv) i bilen om man har svär bas? Vet egentligen inte varför jag fick tanken, men är väl att man vill vara på den säkra sidan när man köper ljud och väcker retrokänslor hos gamla spelrävar.

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
20 maj 2006
Det skulle väl inte göra något? Haha :p
Hade ju en Key generator låt i min bil.

Kejsare
547 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Gött smile. Då får du åka in till Arvika nån helg och knäcka alla fulla volvoraggare på Select tongue

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
Kejsare
547 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Där står dom och spelar Lasse Stefanz, med en korv i ena handen och en öl i andra, och in glider du och spelar gamla härliga blipblophits big_smile

SSS -12
3 217 Inlägg
20 maj 2006
Har faktiskt en vän till mig som bombat sin MP3-spelare med dataspels-musik i stil med Zelda, Super Mario etc. etc.

Det låter faktiskt riktigt grymt big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Kejsare
547 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Fan vad najs. Brände en skiva åt en polare häromdan, och smög in några såna låtar. Nästa dag ringde han och frågade "VAD FAN ÄR DET FÖR JÄVLA SUPERMARIO DU HAR LAGT IN!?". Inte så uppskattat av alla, men jag älskar det ^^

8 156 Inlägg
20 maj 2006
Klart att det inte gör något.
Fast man kanske inte ska spela samma låt om och om igen.
(Man kan ju bli galen liksom...)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kejsare
547 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Haha precis ^^.. Men jag syftade mest på att eftersom det var lite annorlunda ljudteknik på den tiden och den typen av musik så kanske högtalarna tog stryk. Äsch, vad vet jag

173 Inlägg
20 maj 2006
Tjenare.
Jag håller med dig Dernicus, Nintendo musik är underbart! Megaman framför allt är störtsköna låtar! Dr. Willy Stage i Megaman 1 och 2 är hur bra som helst! Woodman, Flashman, Crashman, Metalman, Quickman i Megaman 2. Ja det finns hur mycket som helst från ettan och trean och dom andra spelen också.
Har faktiskt några låtar i bilen hehe... Kan värka helt sjukt att lyssna på Megaman i bilen men jag diggar stenhårt!

Tanka hem emulator och spela dom gamla hederliga spelen också vettja! tongue
googla efter emulatorn och spelen hittar ni på www.rom-world.com

mvh / Fredric

Kejsare
547 Inlägg
20 maj 2006
Trådstartare
Har en jävla emulatorer och roms redan, men tack ändå wink Förbaskat skön retrokänsla

Sök