Tjenis... Jag har en ny fråga till er... min far har lärt mig att inte lita på någon när man köper ny bil... och då att man ska göra en mindre service på den.. så nu skaffa jag olja och filter till den.. bytta det.. men nu är d märkligt för att efter 4 tusen varv så börjar bilen tugga/hacka... vad beror d på? menar bilen ska väl må bättre med ny och fin olja!? eller jag har missuppfattat detta!? för d é juh nästan bud på att hälla tillbaka den gammla skit oljan
tugga och hacka, det låter inte som oljan (såvida det inte är någonting riktigt allvarligt). Det är inga remhjul som glappar eller liknande. Vartifrån kommer ljudet?
tugga och hacka, det låter inte som oljan (såvida det inte är någonting riktigt allvarligt). Det är inga remhjul som glappar eller liknande. Vartifrån kommer ljudet?
där é juh lixom inget ljud som kommer... bilen gå hur fint som helst tills du kommer upp till 4000 varv! bilen fortsätter acceplarera efter det men det är som att bilen hoppar upp i hastighet efter det!?
"tugga och hacka"? tror inte det e någon som kan ge dig någon bra diagnos med den beskrivningen
vad har du kollat?
jag har inte hunnit kolla något än.. för när jag köpte bilen så kunde jag bara få tag på 95 oktan, och då gjorde den lika dant... sen slog jag på 98 som den ska ha och då gick bilen som den skulle! men nu bytta jag olja och bilen som jag sa började lixom hoppa upp i hastighet efter 4000varv! men under 4000varv så går bilen fint!
Tjenis... Jag har en ny fråga till er... min far har lärt mig att inte lita på någon när man köper ny bil... och då att man ska göra en mindre service på den.. så nu skaffa jag olja och filter till den.. bytta det.. men nu är d märkligt för att efter 4 tusen varv så börjar bilen tugga/hacka... vad beror d på? menar bilen ska väl må bättre med ny och fin olja!? eller jag har missuppfattat detta!? för d é juh nästan bud på att hälla tillbaka den gammla skit oljan
Sorry att d har tagit tid att skriva igen... men problemet var bränslefiltert... vilket min far förklarede för mig sen när vi diskuterade det... tänkte bara ni kanske ville veta d om ni skulle få samma konstiga ryckningar i bilen!