4183
Sök

Underredsbehandling?

4 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
Hejsan! Köpte en bil för några månader sen, wolksvagen polo-00. Bilfriman rekomenderade en underredsbehandling innan vintern.

Nu är det december och jag har fortfarande inte fått detta överstökat..

Har kollat runt lite och det visade sig att en underredabehandlling kostar några tusenlappar! mad Har verkligen inte lust att slänga ut flera tusen på detta! Är det värt flera tusen på en så pass gammal bil?

Har hört att man kan göra det själv? Hur går det till? Vad använder man sig av för olja/behandling?

Glad för alla tips och instruktioner! smile

Tack på förhand!

7 100 Inlägg
2 december 2008
har inte gjort under än,men har gjort i hjulhusen iaf!
först så slipade ja bort allt skit och sen så målade ja på underredsmassa(köptes på biltema)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

8 921 Inlägg
2 december 2008
norrland_s skrev:
Hejsan! Köpte en bil för några månader sen, wolksvagen polo-00. Bilfriman rekomenderade en underredsbehandling innan vintern.

Nu är det december och jag har fortfarande inte fått detta överstökat..

Har kollat runt lite och det visade sig att en underredabehandlling kostar några tusenlappar! mad Har verkligen inte lust att slänga ut flera tusen på detta! Är det värt flera tusen på en så pass gammal bil?
Har hört att man kan göra det själv? Hur går det till? Vad använder man sig av för olja/behandling?

Glad för alla tips och instruktioner! smile

Tack på förhand!

Om det är värt det kan ju bara du svara på.
Ska du behålla bilen några år så är det klart en fördel annars kan det kvitta, att börja klabba själv brukar bara förvärra saken.

Fotograf på Tierp iDag

455 Inlägg
2 december 2008
jag lämnade in min bil på en firma som gjorde det kosta några tusen men jag är hel nöjd!!! blir mycket bättre än när du kladdar själv tycker jag och de dom använder är mycket bättre!
jag skulle gjort det men jag hatar även rost!! men glöm inte att läga på lite klet äfter att du har haft bilen på verksta eller när du har använt domkraft för då har den ju försvunit där! så be att få mä lite om du underredsbehandllar den!

>syns man inte finns man inte<

Sök